torsdag 8 augusti 2019

7 dagar av influensa

tog knäcken på mig.
Jupp, det var länge sedan jag låg och var så dålig, mestadels av tiden spenderades med att ligga i sängen eller soffan och sovande. Första 1 ½ dygnen sov jag med avbrott för lite soppa och toalettbesök, men annars var det verkligen sömn i mängder.
Jag missade naturligtvis möhippan, och när lördagen nalkades kan jag säga att jag tog den lilla energin jag hade och masa mig till Rival för att sminka bruden, rean dit var en mardröm! nu tog jag dessutom med mig Backup av Phine. Jag var fan inte stadig på handen, och tacka fan för att hon var med, för hon fick lägga eyelinern och lösögonfransarna! Halleluuuuuuja! För när jag frågade Sofie så sade hon snabbt att det inte riktigt var hennes bord, och att jag säkert skulle fixa det galant. Att sminket vart så bra som det vart med tanke på hur jag mådde! Ja, jag är jävligt nöjd!
Efter att sminket var satt drog jag hem, asså promenaden hem, den var hemsk från tväris, jag fick stanna ett flertal gånger längst vägen och bara sätta mig och försöka samla kraft. Väl hemma så pratade jag lite med mamma och sedan däckade jag i ett nafs, den energin jag hade gick åt timmarna i sminket, jag låg resten av kvällen och mådde surstrumppa. Ja, det kändes verkligen in i märgen ledsamt att missa Frida och Fredriks bröllop, men jag fick se vigseln och sedan fick jag se massor av fina bilder, så jag är väldigt tacksam över det.
Dock så fanns det liksom inget annat alternativ, jag hade redan fått karln dålig, och vägrade smitta ner resten av Fridas sällskap med någon jävla influensa.

Annars som sagt har jag spenderat veckan i sängläge så även om jag inte är 100% bra så är jag så tacksam och glad över att befinna mig på jobbet! Äääääntligen utanför dörren.
Igår va vi iväg en snabbis på Nappens födelsedag, vilket var extremt kul, träffa människor igen, och verkligen slappna av. Glädjen vart dock tyvärr kortvarig då Berta-Britta började och vi fick åka hem. Men det var nog lika bra, jag var helt slut som artist, så det var kort men extremt behövligt att komma utanför dörren.
Ja, nu skall jag jobba hela helgen och nästa vecka är det semester! Tjohooooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar