torsdag 24 augusti 2017

Jag är så tacksam

för att min ärade mor fick mig intresserad av matlagning och lärde mig laga mat! Jag hade nog aldrig gått kockutbildningen, kommit in i restaurangbranschen om det inte hade varit för henne! Och som sagt, hon väckte mitt brinnande matintresse för mat i tidig ålder, jag hade nog inte varit den jag är idag om det inte hade varit för henne. 

Jag är så tacksam även om det kan vara det mest jobbigaste som finns att laga matlåda ibland, men man har alltid ett och annat recept att gå till. Mat är gott! 😁 

Jag snackade med en del kollegor, och det är ingen av dom som lagar sin egen mat, dom har aldrig mat med sig, eller så kan dom inte, vill inte, och har absolut noll intresse. Vilket jag ständigt blir förvånad över! *skratt* Det är faktiskt något som chockar mig dagligen. Tro det eller ej! Men visst alla är vi olika, men jag är så glad, tacksam att jag faktiskt kan laga mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar