fredag 22 december 2017

Ibland va!

Då får man faktiskt vara osjälvisk och bara sätta sin partner i första hand, och det kommer garanterat naturligt om inte annat, hans välbefinnande är faktiskt något jag bryr mig om 100%. Han är dock så söt, när jag skriver till honom och säger till han, åk hem! Du skall upp skittidigt och sova. Jag uppskattar hans besök mer än någonsin, men man måste liksom prioritera. Han lika som jag, är fan inga morgon nissar, så sömn är prio 1!
Sedan så började han surra om Julklapp, där jag känner helt spontant, fullkomligt säkert att det kan jag vara utan. Vi skall flytta ihop, vi behöver koncentrera oss på det, samt så kommer vi stå med en och annan räkning osv. Så nopsi! Varenda dag med Puddin är som en julklapp. Jag är så tacksam för att han finns i mitt liv, bara det är ju universums bästa present! Sedan att vi faktiskt skämmer bort varann på daglig basis, ja det är ju bara fantastiskt. Men just nu måste vi prioritera att få ihop våra hem.
Vi står i så mycket i och med just den här förbannade flytten, samt massa jul och annat så det räcker det fan så. Jag jobbar dessutom igenom hela skiten, vilket inte är mig emot, för jag är den av oss som verkligen skiter högaktningsfullt i just julen. Dock inte i Puddins födelsedag som är Juldagen. Fast den kommer firas spartanskt i år i och med att jag har packat ner allt i mitt kök så det blir ingen bakad tårta tyvärr. Vet ni vad, då får man improvisera helt enkelt. Något gott skall jag nog hitta på!
Men nu är som sagt prio 1 min man och hans välmående i dagarna samt hans födelsedag!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar