tisdag 19 december 2017

Sammanfattning av helgen

den var väldigt intensiv.
Den började redan i torsdags för min del då jag vart ledig, vi drog till Åkersberga för ett bankmöte, gudars skymning vilken sten föll från bröstet! Allt vart klart och strålande, så hela bankstressen som nött på mina nerver var som bortblåst. Sedan tog vi tag i allt det praktiska, handlade styrde upp det mesta för lördagens galej.Vi var i Bromma rätt sent, men puddin ställde sig och lagade dom godaste hamburgarna ever! Sedan så drog vi till MOS för att se nya star wars som ett litet avslut på dagen. Mycket mycket bra dag!

Vi somnade rätt snabbt när vi kom hem, puddin skulle jobba och jag skulle hämta mamma på centralen.
Jag fick en sen start men kom lite försenat till Centralen där mamma stod och väntade, vi drog rätt snabbt till hjärtat för vi skulle röja lite för lördagen. Väl där fick jag världens hjälp av just mamma och vi styrde upp allt rätt fort. Elfving joina oss också och hjälpte till med handlandet som var kvar. Jag bjöd på pizza för mamma och hjärtat för att släta över torsdagens missförstånd och efter allt så drog vi hem. Det var ju en rätt stor dag som väntade på lördagen.

Som på beställning vaknade vi och körde lite frukost och började förbereda. Elfving fick hjälpa mig med ögonen och när håret väl satte på plats så drog vi oss till Stadshuset, vi startade ubertidigt men det var också för eventuella förseningar samt morsans stackars fot. Hon hade stukat den riktigt illa, men vi promenerade rätt sakta så det gick bra. Väl på stadshuset så checkade puddin in oss, och vi satt och väntade på vårt sällskap. Alla var samlade och vi drog oss upp i vigselsalen. Väl framför vigselförrättaren så säger puddin, vi vill ha den kortkorta versionen, och jag glatt där efter - vi är hungriga.

Erik: Kör den kortaste versionen. 
Vigselförrättare: kortaste? Okej. Tager du Jacinda Matilainen Erik Bröms till din äkta make? Jesse: jajamen! Vigselförrättare: Tager du Erik Bröms Jacinda Matilainen till din äkta maka? Erik: ja för fan! Vigselförrättare: Då förklarade jag er som man och hustru. De ger varandra en hi-five och en kyss. Vi börjar gå ut. Milton, Eriks brorson 11 år utbrister: Det va det bästa bröllopet jag varit på!

Efter vigseln på 46 sekunder så tog vi oss till Zinkensdamm till hjärtat som var så god att låna ut sin lägenhet då vi båda två står i flytt. Jag och hjärtat stod i köket och styrde upp mat för 15 personer. Det var kul, det är alltid kul att jobba med hjärtat. Och det gjorde vi kanonbra! Alla fick mat och alla var nöjda. 
Det vart en och annan skål och väldigt mycket skratt. Mycket familjärt och kärt. Superskön stämning och avslappnat. 

Efter middagen och alla skratt började människor droppa av, vi skulle vidare till den årliga glöggfesten hos Anna och Mattias. Vi var väl inte där jätte superlänge men det var sjukt kul att se alla ansikten. Mycket trevlig kväll.
Vi drog hem sen, och söndagen var allt annat än kul, jag hade dragit på mig en förkylning och kände mig jätte risig, lite bakis på det, ja helt värdelöst. 
Men vi drog in till hjärtat och hämtade våra bröllopspresenter. Sedan vidare till la Casa och jag fick bjuda Puddin och mamma på middag. 
Väl hemma var jag så trött och risig så matlådan uteblev, stackars babe fick ställa sig och göra mat till oss.
Sedan umgicks vi lite med mamma innan hon knöt sig. Vi hade lite fysiska aktiviteter innan vi också somnade. 
Jag vaknade rätt bryskt på morgonkvisten över att halsen höll på att ta livet av mig, samt att jag var kissnödig. Jag hann krama mamma och säga hej då, samt säga hej då till puddin innan han drog till centralen med mamma och vidare till jobbet. 
Sedan gick jag och lade mig och om jag sov! När man har en infektion i kroppen är man fan inte på benen. 
Vaknade dock runt 16 och gick upp, mådde verkligen som en påse skridskor, men fixade och trixade hemma. 
Runt 23 så hörde Fridalainen av sig och jag fick välbehövlig skjuts in till jobbet. Vi snackade lite och sedan åkte hon vidare hem. Väl på jobbet möttes jag av världens coolaste vinglas min kollega och vän varit och lämnat till mig 💝 Så dagen avslutades på ett bra sätt men började dock som sagt lika dåligt då jag kom till jobbet. 
Men är glad en då. Jag orkar inte bry mig över bagateller. 
Nä nu ska jag göra en inköpslista för veckan, over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar