lördag 20 januari 2018

Ibland kan jag vara en riktig surfitta!

Det började med att jag fick ca 1 h sömn igår, var det inte Puddin så var det skrikande ungar, skrikande och bråkande grannar, någon jävla bil, något jävla oljud ute i trapphuset, ja listan kunde göras lång. Så när maken ger sig iväg somnar jag och när han kommer tillbaks med hjärtat i släptåg då har jag fått cirkus 1- 1½ h sömn. NOT HAPPY!
Vi skulle ju dessutom bygga köksö samt sätta upp en hel del lådor samt spegel. Efter den första sänkta pannan kaffe så var jag väl lite mer medgörlig men extremt lite. Grabbarna satte igång jag hjälpte lite. Muttrade och surade vidare, vi drev maken ur köket så han kunde hämta paket och sedan byggde jag och hjärtat vidare. Satte fast täckstycken och borrade fast allt, eller ja hjärtat gjorde jag assisterade.

Sedan kom puddin tillbaka och jag insåg att det är bara sätta igång med dusch och skit för att dra till jobbet så lämnade karlarna åt sitt öde.Men fint vart det! Sedan sade maken att han funderade på att ta sig ut, och jag vet att det säkert lät riktigt fittigt när jag besviket konstatera att jag inte kunde följa med, och där någonstans, sade han att han skulle sortera cdskivor istället. Ja, nä den båten gick inte. Skickade ett lätt aggromess att dra ut, sade dock inget om min fittiga ton eller humöret för det skall jag ta i morgon. Men med all rätt, man behöver se annat än en byggnadsplats och man kan för helvete inte bara jobba hela tiden!

Snacka om att jag menade en sak, men när skiten hoppa ur käften, ja då hände något, och ut kom något helt annat ****suck****
Ibland, rätt ofta blir jag så trött på mig själv, för jag vill ju att han har roligt, inte sitter hemma och ugglar och stirrar in i väggen. Eller bara jobbar hela tiden! FUCK NO!

Bra att någon av oss kommer ut och har kul! Så enkelt är det. Jag måste dock jobba på att lämna attityden hemma helt enkelt, ta ett djupt andetag och tänka på tonläget och hur jag skall lägga fram en mening så det inte blir fel.
Tänker ju fan inte vara den där Surfittan som förbjuder min karl att gå ut och roa sig, då kan jag lika gärna kasta in handduken. PUNKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar