måndag 15 januari 2018

Veckan som varit

har varit extremt intensiv och med minimalt av sömn, dock så jävla värt det! För vi har fått saker gjorda! Vi har lyckats beta av Ikea, och köpt lite nödvändiga möbler, vi har även fått upp dessa. Vi har varit på tippen och slängt en hel del. Vi har röjt och jobbat.

Torsdagen gick jag av och fick kanske 1 ½ h sömn innan Fronken dök upp med hund i släptåg, världens sötaste hund dessutom. Sedan vart det en tripp till Wingel för att hämta upp mina sista lådor, jeesusss va saker jag har! Efter den rundturen av saker vart det Bauhause, vi skall ju bygga köksö så behövde virke till en sockel samt en bänkskiva, med en massa irritation så löste vi även det problemet, hem och dumpa av allt samt ut med jycken. Vidare till Elfving med bokhyllan, vi gjorde helt enkelt en bytesaffär, hon fick bokhyllan och jag fick massa lampor. Efter det så dog vi lite i soffan över en kaffe och Fronken fortsatte hem medan jag fortsatte och försökte fixa. Jag fixade i alla fall allas info till flygbolaget och skickade alla sina biljetter.

Fredagens projekt var inte många, det var allmänt kaos och jag tog i akt och lämnade det bakom mig, istället vart det staden med Elfving, då vi båda hade outnyttjade presentkort. Första anhalten var Cajsa Warg och där inhandlades det delikatesser, vidare till H&M där Elfving köpte massa underkläder. Vi drog hem sen, det är dränerande att vistas runt så mycket människor, jag ogillar shopping i högsta grad, så var helt slut när jag landade hemma, somnade på soffan medan min make plockade ihop en massa möbler. Vilken fantastiskt bra hustru jag är! NOT!
Anyway, han fick upp alla möbler, han är bara helt enkelt bäst! Sedan vart det lite tv och massor med sömn för vi skulle upp sketa tidigt på lördagen då vi skulle fixa en massa.

Lördagen kom allt för tidigt men jävlar var effektiva vi var, vi drog till återvinningen några gånger, lyckades borra upp skåp och brädor.
Sedan drog vi iväg med Mallan och hjärtat till Ekerö med flyttlass. Efter det så trotsa vi allt som hette vett och etikett och drog till Ikea, där passa vi på att äta också. Vi var in och ut på 1 h och lite växel, det tyckte jag var helt fantastiskt!
Vi körde hem Wingel och efter det så åkte vi och handla. Väl hemma efter den uberlånga dagen så krascha maken i soffan i några timmar och jag passade på att städa det som gick att städa.
Jag var allmänt grinig då jag var så trött och bara ville sova, men har som sagt universums bästa puddin som hjälpte mig att hålla mig vaken och faktiskt orkar tolerera mitt humör! Han har fan en ängels tålamod! Efter mycket om och med så lyckades vi även varva ner med lite mat och några glasvin. Så väldigt välbehövligt slut på en lååååång vecka.

Igår fick jag även sova och om jag sov! 14 h! Det behövdes kan jag lova!
Den här veckan blir också en sådan intensiv vecka med pinsamt lite sömn, men vi har saker vi måste fixa, vi skall till Å-berga för att skriva på en massa papper, sedan så är det larmbolag som kommer på tisdag. Onsdag så är det min ledigadag så då skall det byggas köksö. Resten av veckan skall jag försöka styra upp så mycket det går. I och med att byrån försvann så kan jag inte riktigt plocka upp några saker då jag inte har någonstans att lägga dessa. Så vi får se om vi kan börja bygga upp studion så kanske man kan skyffla in saker där i någon låda. För jag ogillar att leva ur kartonger. Jag fattar också att det tar tid, men jag vill ha ett fungerande hem. Bara köksön kommer på plats och vardagsrummet blir klar så är jag glad.
Aja, in time in time.
Man ska hinna ha ett liv och jobba här emellan också, jeesusss jag har egentligen inte tid att vara här! Men men, hyran skall betalas, så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar