lördag 6 januari 2018

Ur kaos kommer ordning

brukar man ju säga, men det känns som att jag håller på att bli tokig med alla flyttkartonger och ett oändligt kaos av saker.
Inte nog med att vi insåg att vi måste rensa, och då menar jag rensa järnet! Vi har såååååååå fruktansvärt mycket saker så det är löjligt! Jag inser ju faktiskt att det inte går på just 1 dag, men jag vantrivs i röran. Det liksom kryper i kroppen då jag inte får någon som helst ordning och dessutom jobbar jag så min lilla vakna tid går åt att titta på eländet och inte veta i vilken ände man ska börja!
Våra förvaringsmöjligheter är också begränsade då vi inte äger ett vitrinskåp eller har byggt en köksö. Där skulle vi kunna lägga saker men sådant existerar tyvärr inte. Sedan så står det en stor bäddsoffa i källaren och tar upp en massa viktig plats som vi måste bli av med typ nyss. *suck*
Jag hajar att det kommer ta tid, och vi har en jävla massa andra saker för oss, som just jobb. Flyttstädning, jada jada jada.

Jag hade ju ledigt sist jag flyttade och då hade jag ett stående hem på 4 dagar men det var ju också själv, och mindre prylar, nu har vi två hem som blivit ett gemensamt så det är bara att inse att vi har för mycket saker. Jag har visserligen rensat av en jäääääävla massa, men nu funderar jag seriöst på att bara rensa bort allt i princip.
Jag vet att det kommer ta sig, inom snar framtid, men ni vet en med OCD och dessutom dammallergiker, den kombon är inte att leka med. Jesse blir arg och frustrerad för mindre, och min stackars man får ta mitt humör. Fan att han orkar! Jag skall lägga in en växel nästa helg då jag är ledig och bara försöka trolla med knäna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar