lördag 24 mars 2018

Jag blir så trött ibland.

Idag är det faktiskt arbetet som står i fokus. Eller snarare att jag blir leds på vissa av mina kollegor, som nyss, när jag kom till jobbet, så fick jag gå en säkerhetsrunda för vederbörande kollega inte gjort sitt jobb.
Jag tar faktiskt mitt arbete på fullaste allvar. Allt som kommer in på min station är under mitt ansvar, och säkerheten är största prio. vilket inte den här unga bruden hade någon hum om. Hon satt här i princip som en fågelholk. När jag väl ställde frågor på arbetsrelaterade saker så kom det ut ett va? Vadå? Nä, jaaaaa vet inte? Va?! Ska jag göra si och så, vart så irriterad så jag drog upp hennes arbetsbeskrivning och påpekade att det här skall du kunna, vi sitter inte här för skojskull utan vi är här för Nr. 1. Säkerhet för våra kunder bland annat och sedan följde en jävla harang.

Jag har snart jobbat här i 20 år och så mycket skit som har hänt, under ett antal arbetspass så tar jag faktiskt säkerheten och mitt arbete på allvar. Jag vill ge mina trafikanter trygghet, service och det finns en anledning varför vi är här, inte enbart för att sitta av tiden. Säkerhet, säkerhet, säkerhet det kan inte benämnas nog!
Usch jag blir så irriterad och arg, när man nonchalerar vitala och viktiga saker, jag säger inte att jag är världsbäst på det jag gör, men jag tar garanterat saker på allvar och försöker hela tiden påverka och förbättra arbetsmiljön som vi faktiskt arbetar med. Man utvecklar fan i mig ögon i nacken på det här stället, och varenda individ vill väl en då ha möjlighet till att resa säkert. Eller?
Aja, nu skall jag återgå till att hålla ett extra öga på allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar