fredag 8 februari 2019

I går morse

var det ännu en svart morgon i trafiken. Både Gröna/Blåa Linjen låg nere.
Började promenera från Odenplan till St Eriksplan, bussarna var överfulla, tuben var körd. När jag väl stod och väntade på bussen i Fridhemsplan så kom inte människor med, för det var just överfullt, och mer människor strömmade in. Taxi var 45 minuters väntan så jag ruttnade, tog mina broddar och promenerade hem. Inget att rekommendera på en trasig fot, min hälsporre visade sig från sin elaka sida, jag hade fruktansvärt ont. När jag väl kom hem så kunde jag knappt stå på fotfan. Hade även problem att somna då karl låg och snarkade fruktansvärt högt, samt smärtan i foten. Men när jag väl slocknade jag så sov jag. När klockan ringde trodde jag seriöst att någon drev med mig!
Fick skjuts av världens underbaraste man, det behövdes för jag har haft så ont i foten. Den har fått vila idag då jag haft en bra kollega.
I dag så blir det sjukt lite sömn då jag skall till sjukan med morsan, sedan blir det hem, sova nån timma och upp och jobba. Jag hoppas att det blir svinlugnt, jag känner redan nu att jag knappt orkar. Det är dessutom något sportlov av något slag så hoppas kidsen är hemma. Lördagen är tack och lov skyddis, så då skall jag dra runt på rödalinjen igen.
Nästa vecka är också fullspäckad med kurser osv. Urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar