måndag 6 februari 2017

Summering av helgen.

Torsdagen så fick jag sova någon enstaka timma, vaknade bryskt upp 2½ h senare och var så trött så jag mådde illa. Sådant är ju bara fantastiskt då man ska vända dygnet. Oh well, efter lite kaffe och lite hemma fixande så gled jag över till Elfving. Väl där fick jag lite räkor, aioli och vitlöksbröd sedan satt vi mest och surra men det glada humöret försvann rätt snabbt då jag insåg att Berta-Britta hade börjat, kände mig lite lurig i kroppen. Anyway, sedan satt vi som sagt och snacka, Babe kom också över en svänga innan han begav sig mot staden för att kika på replokal. Själv rulla jag upp till mig och skrota till Mr var tillbaks.
Tog oss ut till Täby för en annan hade ju läkartid klockan 10 dagen efter och det kändes ju skitskoj! Not! Väl i Täby satt vi och kolla på lite Blacklist tills vi hamnade i säng och jag däcka på en gång.

Vi synkade rätt bra med varandra på morgonen, jag vaknade och kände instinktivt att jag ville ha kaffe, frågade Mr när jag skulle väcka honom men han hoppade upp med mig :) Så det vart lite kaffe och mer Blacklist.
Sedan tog vi oss till Täbysjukhus där jag fick träffa en läkare och det var väl ingen höjdare direkt. Kände mig bara leds på allt. Det var dock inget fel på läkaren, men kan min kropp bara jobba med mig!? Snackade en massa och fick väl svar på det mesta.
Aja, efter besöket så bockade vi av Täby Centrum också, vi hittade en sen födelsedagspresent till Joel och sedan åkte vi hem till Mr igen. Där vart vi inte långvariga, utan packade ihop lite saker satte oss i bilen och gav oss iväg till Söder, närmare bestämt Simon. Hade inte sett honom på år och dagar så det var riktigt kul att sätta sig ner och snacka skit ett tag, hann med och träffa Anton också, sedan så fick ju Mr pierca sitt öra :)
Efter spontanpiercingen så drog vi och handlade, sedan vart det hem och värma bastun. Här någonstans var vi så trötta så vi försökte vila men då kom Olofsson innanför dörren så det var ju bara att glömma, sedan kort efter kom Patrik, och Christer, men kul med gäster :) Vi gick ner till Bastun, Då kom också Joel.
Gud så skönt det var att basta, helt fantastiskt, det behövdes så in i helvete.
Jag känner dock min kropp, inte nog med sömnbrist, mens och mensvärk osv så kände jag av huvudvärken, asså ilandet. Tog migräntabletter rätt snabbt när jag kom upp ur bastun. Började med maten och hällde i mig ytterligare några liter vatten.

Grabbarna fick ta hand om bastun och städningen och efter  ett tag så kom resten upp. Det vart baconlindad kyckling med potatisgratäng, vilket verka funka för karlarna, så jag var glad :)
Sedan satt vi och drack några glas. Jag var väldigt skeptisk till att gå ut, men följde tillslut med.
Ni vet när man är irriterad på allt och ingenting, samt så har så jävla ont, asså så ont så man inte vill eller kan sätta sig ner, för det känns som man kommer förblöda samt dö av smärtan, och man blöder i kopiösa mängder!!!!! Det är fan mindre kul!
Hatar att bli handikappad en gång i månaden, asså tacka fan för legala droger! Utan Citodon hade jag fan inte kommit ur sängen. Jag avundas andra kvinnor som är totalt ovetande över "riktiga mensvärk". Och jag tycker faktiskt både tamponger och bindor osv borde vara helt gratis!
Aja, mitt mupp humör gick utöver Babe, jag var så jävla känslig, men det löste sig.

Vi kom i alla fall hem rätt tidigt, men jag var fan inte i fas någonstans med kroppen, gick och lade mig, BAM! så vaknar jag upp på morgonen av flimmer, zic zac mönster framför ögonen och ett huvud som håller på att sprängas i tusen bitar. Asså dear fucking jeeeesusssss för denna migrän!
Jag låg däckad hela lördagen och när det värsta släppte så var det som en våg gick igenom kroppen och jag spydde och spydde som en gnu.
Tur att man inte var bakis, men det räckte som sagt med migränen tack så mycket.

Mr kom också över på natten och han hade med sig mat, kände mig så jävla ynklig, men ack så tacksam! Han är fan helt fantastisk!
Sedan så tog vi några avsnitt blacklist innan vi gick och lade oss.
Vaknade sent på söndagen och mådde väl hyfsat, ok. Men det kändes som att hela huvudet var fullt av bomull. Ingen höjdare direkt.
Som sagt, ge mig några dagar så kommer jag vara på banan igen.

Förövrigt händer det inte så mycket den här veckan, jag hoppas få sitta på kontoret och avsluta projektet, men vi får se. Just nu så känns det lite som en tråkig period, det är ju inte direkt att man blir peppad av att gå ut, det är fortfarande kallt, grått och trist.
Aja, måtte den här veckan gå snabbt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar