torsdag 4 april 2019

Förövrigt

så var min tisdag väldigt skön dag. Jag gick upp fixade och trixade lite, kom iväg till Östra och plockade upp mor, drog sedan vidare till La Casa för lite middag. Det var bara skönt att sitta och snacka lite, hur morsan mådde osv. Sedan vart det en liten teknisk genomgång av datorn. Min mor är den mest otekniska människan jag känner, sedan så kommer jag själv. Men någonstans kan jag en då säga att jag alltid varit lite mer intresserad av teknik än vad min mor har varit.
Som vanligt började jag med att uppdatera telefonen, och den här gången tog det inte 3 h utan 20 minuter. Sedan så gick vi igenom hennes dator, vilket är en Chrome, den är väldigt enkel. Anyway, vi får väl hoppas att hon kommer in och kan surfa på den tills nästa gång vi syns.
Vi satt och tjata i några timmar sedan följde jag med henne till tåget för att försäkra mig att tanten kom hem.

Själv drog jag och handlade vilket tyvärr fick avbrytas ganska tvärt då jag kände monstersmärtor samt att fittan började blöda någonstans mellan att välja bröd. Jag tog mina varor, slängde ner skiten i påsen, i princip sprang hem. Ja och väl hemma så var det bara att klä av sig och inse blodbad, BERTA-BRITTA har gjort intrång i mitt liv igen. Messa mannen och berättade att här vart det fan inge ligga! KUL, HELVETISKT KUL! När man äntligen är ledig och tänker att nu jävlar blir det att åka av, FUUUUUUUUUUUUCK YOU! Ja, nä alltid är det väl något som kommer och sabbar ens dag. Ja, jag vet jag är fett bitter, men såg så fram emot att ligga 😔

Aja, sedan började ju värken, den fantastiska jävla värken som får mitt humör att störtdyka deluxxx.
I med massa smärtstillande och hoppas på det bästa. Hade jag kunnat, så hade jag inte gått till jobbet igår, jag hade så fruktansvärt ont, höll på att sätta några spyor men jag lyckades ducka det i sista sekund. Men jag blir på så fruktansvärt dåligt humör under dessa dagar.


Sedan tycker jag sjukt synd om min man som har med mig att göra, är ju på så dåligt humör, och jag vill ju inte ta ut min ilska på honom eller någon annan heller. Usch egentligen borde vi få sova igenom dessa 5 dagar av helvete på jorden, få vara hemma. Men så fungerar ju inte det riktigt. Hade det varit män som hade haft mens då jävlar hade både mensskydd varit gratis samt att man skulle bli arbetsbefriad under 1 vecka med full lön! Så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar