fredag 5 april 2019

I morse gick jag av

vid klockan 06.15 i vanlig ordning, drog mitt arsle till centralen. Klev in i rastrummet och satte mig, lyfte blicken och träffade Elle, jag har fan inte sett henne på år och dagar! Det var svinkul att bara sitta och snacka, höra vad som hade hänt osv. Har alltid gillat Elle, hon är liksom bara så bra, inga krusiduller, säger som det är, rak och ärlig. Samt en bubblade personlighet. Kort och gott, good people.
Hade ju som sagt två timmar att slå ihjäl, träffade en massa kollegor jag inte sett på år, vilket var skitkul. Sedan kom Pete och kramades också, så mycket kärlek i morse, kramkalas med kollegor. Anna hörde av sig, så tog en liten kort promenad med henne på Drottninggatan, snackade lite, skönt att se ett familjärt ansikte utanför arbetet så att säga, så där vart det också kramkalas. Sedan gick jag tillbaks till Centralen och handlade  lite innan jag skulle sammanstråla med chef och huvudskyddsombud. Jag hade ju tid på företagshälsovården.

Väl där vart det kramkalas igen, klart som fan för jag verkligen gillar både min chef och huvudskyddsombudet, good people, vi snackade lite och drog oss upp på mötet. Fick träffa en läkare som det var riv i, det gillar jag. Han kom dessutom från Gällivare men bodde i Lule, bara massa pluspoäng. Mina prover visade sig vara fenomenala, så tydligen är jag frisk. 😂 Ja nu menar vi kroppsligt, det sköna var med läkaren att han hade själv lidit av hälsporre och visste direkt vilket helvete det var. Så skönt att ha någon som är insatt i ämnet. Det var inget att snacka om, vips så satt vi alla i ett möte. Där kan jag säga att allt gick smort. Älskade verkligen läkaren, vilken skön lirare! Så kort och gott är mina värden kanon, förutom fotjäveln.Det här mötet resulterade ju i att min vanliga sömntid sköts fram ett X antal timmar så kom inte i säng för än lååååångt efter 12. Jag är medvetslös deluxxxx, och dessutom skall jag jobba i helgen. Asså, hade jag kunnat hade jag sovit bort hela dagen, för när Babe ringde och väckte mig kändes det som att jag nyss hade landat på kudden!
Envisheten har dock inga gränser idag, jag sitter och ruttnar på jobbet, och jag hoppas att natten går fort, så jag får åka hem och sova igen! Jag är för trött för det här!!!!
Ja och där har vi en sak som jag verkligen stör mig på, om vi nu är 400 personer som arbetar natt, så måste ju företaget anpassa företagshälsovården för även oss annars är det som att pissa på en hel yrkeskår! Inte ok!

Anyway, längtar till Söndagen då jag är ledig och kan riva av hemma, det ser seriöst ut som en knarkarkvart just nu. Usch damm överallt. Nä jag skall riva av där hemma och få lite ordning på torpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar