tisdag 2 juli 2019

Gudars vilken natt

Jag har fått jobba som en häst och sprungit som en galning. Men vad gör det när man har en fantastisk vecka att se fram emot, jag har två nätter kvar och sedan är jag ledig! Ser fram emot det med öppna armar! Det skall bli helt strålande väder hela veckan och kan man annat en mysa och älska livet!
Var lite seg startad igår när jag vaknade och kände de negativa tankarna krypa upp för ryggraden men städade undan dessa ganska snabbt, dom tjänar mig inte på något sätt, dom orsakar att all livslust och energi bara rinner ur kroppen, och jag orkar inte. Det är bättre med att rensa bort allt skit på en gång och bara starta veckan från ruta ett med ett öppet sinne. Mår så mycket bättre, jag hann inte göra allt idag, och jag glömde även bort en vital inventering, men jag tänker inte hetsa upp mig för det. Jag är mänsklig och världen faller inte med att jag gjorde ett misstag, eller att jag glömde det i all stress.
Och någonstans där släppte jag även på stressen, jag orkar inte stressa, nu gör vi om och gör rätt.
En sak i taget.

Jag funderar starkt på bio i helgen, mys med mannen och bara vara. Det är så nära så jag kan nästan ta på känslan.
Nä nu skall jag fortsätta min sista timma här på jobbet, ha en fin start på veckan! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar