onsdag 17 juli 2019

Lite migrän på det här

I måndags klev jag av, gick upp rätt tidigt (tidigt för mig) åkte in till staden med mannen för att äta och umgås lite med Patric för han var i staden och vi kunde ju inte hoppa över ett celebert besök från Västkusten. Kände mig lite lurig i kroppen och jag borde ha förstått att migränen var på g. Anyway vi hann och umgås vilket var balsam för själen men väl hemma så PANG! Jupp, den där eländiga migränen har hållit i, idag vaknade jag upp med fortfarande huvudvärk och illamående, men fan den som ger sig. Det är liksom inte migrän idag, men blir det värre får jag väl ta mig hem igen.
Att man alltid får skiten runt mensen är fan i mig irriterande. Eller ja överlag är migrän helt värdelöst. Skitsamma jag är på jobbet nu, så vi gör det bästa av situationen.

Annars så är jag en aning irriterad, och det är hela den här planeringen med möhippadagen, som jag skrivit om tidigare, med hjärnblödningar och gråahår.
Att självaste ansvariga för dagen har gjort bort sig radikalt, delat gruppen i princip två läger och jag kan för mitt liv fortfarande inte förstå, hur osamarbetsvillig man kan vara. JA, jag har svårt att släppa saker! Jag tycker liksom att rätt Cred skall till rätt människor, hade det som sagt inte varit för Phines idéer hade vi inte ens haft en möhippa, och att behöva presentera om Phines idéer via Sarah är ju bara löjligt egentligen, bara för att ansvariga inte är sammarbetsvillig. Nu vet jag visserligen att bruden få en fantastiskt bra dag. för vi kommer göra allt i vår makt för det blir så. Vi är alla där för bruden. Det kommer hon att ha, men jag är så trött på sandlådenivå.
Jag blir dock fundersam om ansvariga har lika stora problem in real life, det är som på jobbet, jag gillar inte varenda kotte, men vi måste ha common ground för att kunna arbeta med varandra. Jag menar, jag har en och annan på jobbet som hatar mig som pesten, men vi kan fortfarande arbeta med varandra.
Jag har vissa människor som jag inte kommer överens med men jag kan fortfarande vara hövlig. Det är vad man gör det till. Och som sagt, jag har väldiga problem då uppskattning, beröm samt tacksamhet går till fel person. Aaaaaanyway......

Anyway, nog om det, jag ser fram emot att bocka av två arbetsnätter nu, för på lördag kör vi mingel. Vi kanske tog i med att bjuda in människor, vi blir nog 20 pers i våran lilla trea 😂😂😂 OJ! Aja, vi får försöka trängas en då. Jag skall skriva ut en hel del recept på drinkar får se om vi hittar på något att tugga på, det lutar mest till att köpa chips och sådant. Jag orkar garanterat inte laga mat till så många. Vi måste sätta upp en lapp i trapphuset för grannarna men det blir nog bra. Jag ser fram emot massa häng med vänner. Det skall faktiskt bli skitskoj.
Jag får bara hoppas på att huvudvärken ger med sig, nu har jag proppat i mig massor med migräntabletter. Så nu håller jag både tummar och tår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar