onsdag 14 maj 2014

Dagarna

blir verkligen fucked up när man jobbar natt. Idag är det redan onsdag, känns som jag missa hela tisdagen. Kanske för att jag sov bort hela dagen, men en då.
Måndags hade jag hela huset fullt med människor, Vilma + Familj och min mor + hunden. Jag var ett vrak, så innerligt trött att jag sov igenom mitt alarm samt Tessies 7 ringningar och två stycken meddelanden, tur för mig att jag hörde dörrklockan ringa för då släpa jag mig upp. Någonstans tyckte min kropp samt hörsel att jag tydligen skulle stänga av och sova istället. Well, jag fick lite panik, så jag satte på kaffet och sprang runt och städa. Det var mest ett försök till det i alla fall. Så 1½h senare ringde det på dörren och gästerna var ett faktum, det vart mer kaffe, vad jag glömde var fikabrödet jag hade köpt till, men i all hast försvann all sådan info ur mitt huvud. Jag var bara ett vrak av trötthet. Kul med gäster,främmande, besök, kärt barn har många namn, hunden var ju garanterat den största höjdpunkten, love that dog!

Anyway, när gänget hade dragit så drog Tessie igång sitt spel, jag hade fått en inbjudan så jag tog tag i gamla datorn, rensa, uppdatera osv. Efter en jävla massa timmar och en inställning som kändes som en evighet kom jag också igång.
Jag är helt såld på Diablo III, att ingen tidigare introducerat detta till mig!? Ja, jag kan liksom inte riktigt förstå det! Helt fantastiskt kul! Oh my lord! Tessie vek av vid 4 men jag satt och spela hela natten tills hungern tog över och då var väl klockan redan närmare halv nio på morgonen, tiden bara rann iväg. Har liksom tappat allt som heter tidsuppfattning samt att det blivit ljus ute osv. När denna fröken väl trilla i säng var det way way past her bed time, och jag glömde även att ställa väckarklockan. En miss jag garanterat inte gör om! Det resultera ju i att jag vakna ubersent runt 19 om inte närmare åtta på kvällen. Fick jag bråttom? Eh, svar JA!
Natten har gått jäkligt bra om inte annat, vart på alerten och gjort skitmycket som jag egentligen inte behöver göra. Well oh well. Jag har även funderat mycket runt sökningen på jobbet och jag tror faktiskt att jag söker ifrån mitt hjärta denna gång istället för alla praktiska skitsaker, min hälsa kommer faktiskt i första hand och jag vill faktiskt må bra, jag får helt enkelt tänka mer på mig själv och inte alla andra.
Nä nu ska jag ta tag i denna dag.
Blessed and over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar