fredag 9 maj 2014

En fantastiskt bra onsdag.

Yes, jag hade en ledig dag! Sov inte speciellt mycket, vakna bryskt av telefonen och var på någon annan planet när jag hörde Tessis röst i luren, men tvinga mig själv upp och drack en panna kaffe innan vi drog oss väg för att "tant handla". Ja, det har väl inte undgått någon att jag inhandla en dramaten, men faktiskt jävligtbra köp, då man varken äger och har körkort eller bil. Orka kånka på allt?! Eh, nä!

Anyway, vi drog oss till Bromma Blocks eftersom dom har både massa affärer och Clas Ohlson där. Jag fick mina tavelmakapärer samt annat smått och gott, och jag inser verkligen hur mycket jag behöver en köksö. Jag saknar förvaring helt enkelt, eller så är det jag som har för mycket köksprylar. Men jag står faktiskt i köket en hel del så välbehövliga saker. Efter C.O så gled vi till Coop, det är för det första helt enormt, gigantiskt stort!
Herre jösses, men jag har vart där ett par gånger innan så jag hade i alla fall lite koll. Rutinerad handlare som man är hade man med sig en inköpslista, och jag måste tyvärr racka ner på min lilla hallonbåt Tessie, hon behöver garanterat lära sig storhandla : ) Hjärtat dök också upp så medan vi drog runt i det enorma coopkomplexet studsade han in på apoteket röda näsan. Sedan drog vi faktiskt hem, jag och hjärtat gick förbi mig och dumpade av saker, sedan så tog vi och kolla upp bastun/förrådet/tvättstugan samt cykelrummet. Vi ska väl försöka ta och basta någon dag.

Efter rundturen som bland annat bjöd på ett skratt från min sida så gick vi över till Tessie, jag & hjärtat dunsa i soffan medan vi väntade på mat som skulle serveras. Vi började glo på svarte orm, min farsa gilla det men jag fastnade aldrig, dock så drutta Tessie fram dvdn och jag måste säga att det var faktiskt riktigt kul.
Efter den himmelska maten, fetaostbiffar med klyftpotatis samt tzatziki till så var matkoman ett faktum. Asså! Herre jösess! Jag kunde nästan ha somnat i soffan!

Hjärtat bestämde sig för att dra mot Ankaret, vi vart kvar hos Tessie, jag kunde liksom inte ens röra mig. Vi drog på ett flertal filmer längst natten och jag trilla väl hem runt kvart i åtta igår morse, sjuktseg. Efter mycket om och men så drutta jag i säng runt nio på morgonen och vaknade inte för än efter sju på kvällen, jag lyckades sova 13 h om inte mer. Ack så trött jag var när jag väl vakna! Ja fy fan! Asså segheten höll nog i sig till strax efter halvtvå i natt, men jävlar va effektiv jag vart på jobbet! Länge sedan jag hann med så mycket faktiskt.
Ja, och på tal om jobbet så blir det de hela förbannade helgen *urk* Men min tur lär helvetet bryta loss nu, med tanke på hur lugnt jag har haft det så kommer väl bakslaget nu. Asch, orka bry sig.
Idag blir det att försöka hinna med så mycket som bara möjligt innan söndagen, för jag måste fan städa, får jag besök så måste allt skit bort från hallen. Nu med förrådet borde det faktiskt inte vara några större problem. Tog och maila styrelsen också, om att jag arbetar hela denna helg, så städdagen vi har går bort för min del, men sade mig frivilligt ta på mig betsning av utemöbler om det behövs, så kompenserar väl det upp nåt i alla fall. Ja, ja thats about it som har hänt och händer.
Blessed, alive and awake!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar