måndag 19 juni 2017

Helgen

kom som ett brev på posten, jag var helt slut i fredagsmorse, landade med morgonmackan och höll seriöst på att somna ätandes.
Det vart inte många timmars sömn för vissa skulle ju vända dygnet p g a visningen på lördagen.
Jag drog mig dock till H&M och hittade en hel del saker på rean, asså 4 plagg sammanlagt för en spottloska. Jag var ruskigt nöjd. Sedan sammanstråla jag med Puddin på Synoptik och köpte mig ett par glasögon igen *skratt*

Sedan gick vi och åt, och det var ingen höjdare, först och främst var jag så ubersugen på sallad men tyvärr hade dom inte dessa två jag hade kikat in, så jag beställde in en laxsallad. Puddin tog en massiv hamburgare. När maten väl kom så var stackars laxen helt överkokt sönderstressad från grillen och jag ruttnade. Jag skickade tillbaks maten helt enkelt, sedan kom restaurangchefen och snackade med oss, fatta mig rätt, Friday´s service var det inget fel på! Noll, men maten i sig hade kunnat vara bättre. Jag vet att dom försökte föreslå massa saker från menyn osv. men när man är inställd på något och det inte finns, ja då finns det tyvärr inget att göra åt saken. Jag fick dela på burgaren som puddin hade beställt. Dock så var det verkligen inget jag var sugen på, men uppskattade gesten. Och som sagt servicen var det inget fel på!

Sedan drog vi hem till Babe och där satt vi tills puddin drog ut, jag gick och lade mig helt i ren protest och tristess, jag skulle ju dessutom upp vid 10 så det var lika bra. Lördagsmorgonen så styrde jag upp kaffe till oss och vi drog och kolla på lägenheten.
Den var ju i princip näst intill perfekt planerad för oss, förutom ett rum, och det retar fortfarande gallfeber på mig. Visserligen ligger den också i Täby osv. och jag vill ju helst bo i närheten av tunnelbanan, men det är dock inget jag tar ut i beräkningen för vi får mer kvm i Täby.
Det positiva är att vi inte har någon stress alls, vi kan kika runt och se vad som finns och få en uppfattning av vad vi verkligen letar efter rent lägenhetsmässigt. När vi väl hittar något som passar just oss, då är det ju en helt annan femma. Dock så ska vi försöka ta tag i Banken så man får lite kött på benen, o s v så det är ur världen.
Men det vore ju faktiskt helt underbart att kunna hitta något till hösten om inte annat. För det finns faktiskt inget som är så underbart en att somna och vakna upp vid någon man bara älskar så hårt.

Efter visningen i Täby så drog vi till mig där jag styrde upp och puddin vilade, vi hade ju födelsedagsfirande på G för Mattias. Det vart Texas och en härlig underbar middag på uteserveringen! Oh helt fantastiskt!
Vi var riktigt tidiga ute så vi landade på A runt halv tio, vilket kändes så konstigt men skönt :)
Fredrik trilla också in längst kvällen och har inte träffat honom sedan vi hade vinkvällen hos Elfving! About time!
Jag hade så sjuktkul igår och jag skratta sönder mig! Så jääääävla bra kväll!
Vi drog nån gång runt 2, för vi var helt slut, väl hemma så gick jag och Mr loss på varandra och det var fan på tiden! Jeeeesusssss vad jag behövde det!
Fick även ett mer eller mindre snuskigt uppvaknande idag, men det var det garanterat värt! Dock är jag fruktansvärt öm i mina nedre regioner! *skratt*

Anyway, nu är det tydligen midsommarveckan också, shit va tiden bara fladdrar förbi! Den kommer dock bli sjuktlugn. Planen i morgon är att släpa sig upp på visning i Bromma till kl. 16.00
men det blir nog bra, får sova när jag kommer hem igen, om jag nu lyckas. Ja, ja veckans problem.
Nä nu ska jag försöka göra nytta, over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar