fredag 23 juni 2017

Renoveringen fortsätter

I morse så kom Benny och hälsade på mig, så det var ett riktigt bra avslut på en långvecka. Vi snackade om jobb, samt om vad för mysigt han skulle hitta på i midsommar.
Tog mitt arsle och styrde mig till hemköp för de hade lax för 98kr kilot, så det vart en rask promenad, var dock inte alls road.
Efter allt handlande så sammanstråla jag med Elfving och snackade lite och tog sällis hem.

Väl hemma så gick jag och lade mig rätt fort, var helt slut, men till min glädje så hörde jag renoveringen ta fart, först och främst så rev dom ner en vägg och det oljudet höll på i drygt 45 minuter, sedan vart det tyst. Höll precis på att somna då sätter slagborren igång. Jag låg där och nästan grinade för jag ville bara sova, och tillslut så somnade jag till allt oljud!

Vaknade upp och kände att jag säkerligen kunde ha sovit 12 h till, låg där och någonstans hör jag ljud, jag vart fruktansvärt rädd, men då ser jag puddin komma in, en superunderbar överraskning! Där släppte rädslan direkt, dock så såg jag på en gång och kände det nere i maggropen att något var fel.
Anyway, fick mig ett fantastiskt bra uppvaknande i alla fall, och tänker inte gå in på detaljer vad det var som var knäppt och skevt. Vi kan bara säga så här, alla har vi en dålig dag.
Puddin fixade kaffe, och jag var bara så glad över att han kom och överraskade mig, älskar att vakna upp eller somna med honom. Det finns liksom inget bättre.

Hann t o m laga lax och förbereda en stor sallad. Puddin fick äta karré kotletten jag lagade igår, och den smakade så jag vart glad :) Som sagt sedan var puddin en räddande ängel, då han hämta det två paket som kommit på posten! Hade fan aldrig hunnit dit den här helgen! Som sagt nu har jag även min vigselring.
Jag hade i början tänkt ut en speciell ring, men med vett i skallen så här i efterhand kan jag säga att helvete heller! Det är den här rätt och slätt, den passar dessutom som en smäck med döskalleringen. Tänker inte lägga en förmögenhet på något så opraktiskt som ringar. Tänk om man dessutom skulle råka tappa bort den, då är det inte storasummor vi snackar om.

Well det var bara det, nu ska jag försöka hitta en film att se på eller någon serie. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar