lördag 24 september 2016

Jorå!

Igår morse så ställde sig Fröken minsann och lagade matlåda då jag kom på att varken Mr eller jag hade någon.
Det vart ett hopkok av allt kändes det som, men som sagt det viktigaste var en då att det fanns mat till oss båda. Va som vanligt uppe i varv så matlagningen gick effektivt och snabbt. Dock när jag lade mig ner vid elva snåret så var jag rent ut sagt dödstrött.

Måste en då säga att även om det vart en helvetes vecka arbetsmässigt så är jag tacksam och glad över att jag fått sova med Mr och fått spendera tid med bästa karln på jorden även om vi nästintill bara har sovit tillsammans. Han har fixat kaffe till mig, han har lagat pannkakor till mig, ja vad har han inte gjort! *ler* Och jag har sluppit allt som heter renovering!

Söndag så ska jag släpa med mig Stickan till Grossen och storhandla, jag ska fixa kaffe, lax och lite småpryttel så jag har. Det blir verkligen en månad där vi drar in på allt och snålar deluxxx. Det blir fan inget utrymme för några större inköp eller utgångar, jag får helt enkelt leva med det, eftersom sjukskrivningen fucka till allt som hette ekonomin, aja. Fan den som ger sig! Hjärtat ville att jag skulle hänga med på köttbullegrejen, men det går inte, kommer bara göra av med massa cash.

Anyway.....
Är faktiskt lite stolt en då, i morse så kom Benny, han behövde lite hjälp med dokument osv, han var så leds på allt och ville bara skita i allt. Men så titta jag igenom allt och klart som fan att vi kirra det, och det är så underbart att se någon bli så glad över att man bara engagerar sig. Ja menar jag vet själv hur långt inne det sitter att be om hjälp men det här var ju liksom självklart. Så en sak mindre i agendan för hans del, så kunde han koppla av och sluta tänka på skiten som säkert hade dragit ner hans helg.

Jag hatar också måsten, men när det gäller att ta tag i viktiga saker som dessa så kände jag bara, att jag gör det åt dig, det tar mig 20 minuter max. Det bästa är att göra människor glada helt enkelt. Det är faktiskt så himla lite som krävs! Så i och med att han vart glad, så vart jag superglad :)
Well, det är väl inte så mycket mer som händer förutom att jag ska försöka släpa mig hem snart. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar