tisdag 7 mars 2017

I dom finare salarna.

Ja det har präglat mina tankar i natt.
Det var nämligen min ärade syster som yppade dessa ord till min mor för några år sedan över en middag. Det nämndes att tatuerade människor förstör sina liv med bläck och att dessa generellt är losers, och här tycktes hon ha rätten över att "put me in a Box" för jag var ju en av dessa förlorare, sedan följden en lång harang av vad hon minsann tyckte om mig och vad jag var för karaktär, jag skulle minsann veta min plats och så skulle jag aldrig, ALDRIG vistas i dom finare salarna.

Jag kan ju säga så här, vi har aldrig haft någon vidare djup relation till varandra, vi är som natt och dag, sedan är ju generations skillnaden markant, jag har nog aldrig varit en människa som värderat pengar så speciellt högt, och gjort det till mitt livsmål att bli någon Joakim Von Anka tvärtom från min syster.
Jag har dessutom ingen dragning till "dom finare salarna" eller att hänga med eliten, sitta någonstans på Stureplan, Riche och sippa på någon slemmig drink eller vaska någon champagne. Det var bra så.

Jag har aldrig haft någon drivkraft i att bli miljonär innan en viss ålder o s v. Jag bryr mig inte, så länge jag har ett jobb, en inkomst och någonstans att bo är jag rätt glad.
Ja och att jag inte arbetar med det jag faktiskt är utbildad till är ju en ren skam! Tunnelbanan! Det är ju en skam i sig!
Hon skulle nog hoppa och skita om hon fick veta om planerna för stadshuset och Vegas *skratt*

Hennes uppfattning är ju att jag garanterat är low, the lowes of them all.
Men det är helt okej, hon får faktiskt tycka vad hon vill.

Det fick mig en då att tänka en del, och jag är faktiskt så tacksam över det jag har. Jag är så tacksam över vad den krokiga vägen gett mig, alla erfarenheter, skinn på näsan, alla människor jag mött, fått lära känna och dom som jag faktiskt jag har i mitt liv. Jag skulle faktiskt inte ändra ett skit, för då hade jag inte suttit här idag, jag hade nog inte flyttat någonstans, jag hade nog inte bott där jag bott o s v.

Alla har vi nog en liten snobb i oss någonstans, för jag har också en sådan *skratt* Det är vissa saker jag vägrar kompromissa över, vars jag vill bo alla mina Burton kläder o s v.
Att jag skulle vilja sitta där och skruva på mig med en bunt människor jag har noll saker gemensamt med, nä vet ni vad då sitter jag hellre hemma hos mig eller någon annan jag känner över ett glasvin och lagar någon god middag. Eller helt enkelt på A med människor jag tycker är helt fantastiska och lyckade, som är sina egna fantastiska individer, är ren kärlek och som bara sprider glädje!

Så hon har nog rätt på den punkten, jag kommer aldrig vistas i dom finare salarna men det är fan 100% ok med mig! 👊😎😄😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar