måndag 3 september 2018

Då va ledigheten slut

Den gick i ett nafs.
Torsdagens sömn vart ju inte överdrivet mycket, men fick en del. Tog mig till Massagen och 50 minuter senare var jag groggy, öm och helt sänkt. Puddin stod tack och lov utanför med bilen för jag kände mig helt färdig. Tydligen så hade jag en och annan knut, och sedan överbelastar/felbelastar jag kroppen p g a fotfan. Well, inga nyheter där direkt.
Efter som sagt massagen så hoppade vi in i bilen och drog oss till Zinken där vi plockade upp bestie och drog vidare till La Casa. Älskar god mat, och det var det verkligen!!! Jag var helt proppmätt när vi var klara med middagen, rullade nästan ut, hade garanterat behövt en skottkärra för att bli skjutsad med. Vi drog oss hem och tog ett glas vin. Tittade lite på tv, tills vi inte kunde hålla ögonen öppna.
Jag vaknande tyvärr allt för tidigt på fredagen, kvart i nio. Klev upp och gjorde mig en superfrukost samt en pannakaffe. Sedan satt jag och mös och försökte vakna. Runt 12 begav vi oss till Vällingby Centrum och drog en runda på stadium, Puddins bror jobba där och vi kollade mina fötter. Tydligen felbelastar jag dom också helt åt helvete, och det är inte konstigt att det gör ont överallt. Så nya sulor, tejp sedan drog vi och handlade samt vidare till Bromma Bolocks för att förtidsrösta. Lika bra då man är ledig.
Tanken va att gå en runda i skogen den dagen men det vart inget med det. Fronken kom över med balkongmöbler och stannade på monteringshjälp samt kaffe. Frågade om han var hungrig och skulle med att äta, för det var ingen av oss som orkade laga mat, sagt och gjort så var vi på Texas Longhorn. Välbehövlig middag kan jag lova! Det var bara allmänt skönt att umgås och ta det lugnt.
Efter maten kände jag dock att jag mådde jätte konstigt, fick senare sådan magknip så det var löjligt! Gick och lade mig för att vila och kom på där någonstans att jag ätit laktos. Det liksom föll bort från hjärnkontoret totalt. Nån gång runt 22 kom Frida på besök, gjorde en kopp kaffe åt henne sedan föll jag bara ner i soffan med det där förbannade knipet. Puddin drog ut på A för att fira Celina. Jag var bara allmänt bitter över att jag låg hemma och mådde skit.
Inte nog med att jag var trött p g a näst intill 0% sömn men laktos, ja den är fan inte att leka med.
Jag låg där tills Puddin kom hem, han fick laga till fiskpinnar och potatismos mitt i natten men det var helt underbart gott kan jag lova!
Glad och fruktansvärt nöjd bädda vi ner oss och somnade och som jag sov!
Jag skulle egentligen klivit upp tidigare än 16 men sov och sov gjorde jag. I och med lön som täckte räkningarna denna månad så vart det enbart hemma häng denna dag. Elfving kom över med sin dator och vi satte oss och spelade Diablo, varvat med lite mat, tack och lov att man hade vin hemma så slapp man den utgiften! Trevligt var det, jag har inte sett Elfving på år och dagar, och när man vill köra ekonomiskt häng så vet hon precis vad vi skall göra 😊
Elfving drog sig dock hem runt halv ett på natten och vi fortsatte att titta på film, varvat med serier. Runt halv sju gav vi fan i det och gick för att däcka. Jag är lite bitter över att det inte vart sexytime i går morse men min mage var fortfarande ur balans och kände mig allmänt stinn.
Idag vaknade jag sent, jag hade tänkt att dra mig upp vid 16-17 men jag orkade inte, jag sov till 18. Hade absolut 0% lust att kicka igång en ny skitvecka men vad skall man göra, det är ingen som har tvingat mig till mitt schema. För det andra behöver jag cashen desperat.
Denna vecka så fyller jag även år. Det känns så där om jag skall vara ärlig. Känner mig inte alls som 40 år. Vars fan tog alla år vägen? 40!!! Jag är fan inte så gammal! Känner mig högst som 27, så det så. Surrealistiskt.
Är t o m ledig på onsdagen! Den ni! Den börjar med att jag skall upp vid 16 som senast för jag har stötvågsbehandling deluxxxxxx. Sedan får vi se om det blir Pang Pang med Dudi, det vore verkligen skitskoj! 😈 Älskar ju vapen, det är helt fantastiskt roligt att skjuta. Bra skit helt enkelt! Bästa jag någonsin gjort är ju dragit till Prag med puddin och skjutit automatvapen bland annat! Får ni chansen, TA DEN!
Nä nu skall man väl försöka kicka igång veckan, för här blir det fan inget maskande för idag. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar