torsdag 20 september 2018

Tisdagen

spenderades med att städa, tvätta och laga matlådor. Mycket givande, NOT!
Har man skitvecka så har man, vi är två stycken personer under samma tak, och vi skiljer oss åt i sättet något markant. Jag har ju för vana att vilja ha rent runt kring mig, där min ärade andra hälft inte prioriterar detta, han är dessutom inte damallergiker, så städning står liksom längst bak i hans lista. Han gillar att varva ner och göra andra saker som musik osv. och ja jag håller väl med att jag också gärna skulle vilja pyssla med annat men som sagt, prioriteringarna är olika. Men att det är dammigt och ostädat, där jag personligen inte trivs eller mår bra av. Så då får man spendera sina lediga dagar med att städa helt enkelt.
Är dock tacksam att han tog diskmaskinen, hängde tvätt, allt skit som skulle till återvinningen osv. Så han gör ju saker, det är inte det. Han är ju otroligt driven när det gäller andra saker, just bara inte städning.
Jag blir väl bara leds på att jag aldrig hinner med mig själv, eller träffa vänner för jag har så mycket att göra hemma. Ja, nu är jag bitter, men låt mig vara det!

Anyway, efter alla matlådor och what nots så satte jag mig ner framför Zelda, och om jag spelade,  ca 12 senare var jag så mör och trött, hade inte riktigt koll på tiden för en jag lade mig i sängen och såg på klockan! Gissa vem som var helt slut som artist 7h 30 min senare när hon vaknade! Just det! Men jag är helt såld! Helt fantastiskt spel! Det är liksom det bästa som finns nu, jag t o m drömmer om Zelda och planerar in dagar jag kan spela. Ja där är också en grej, hej då det sociala livet, hej tv-spel! Jösses det här är helt sanslöst. Att ett spel kan sluka upp ens tillvaro så totalt, men så är det ju med Diablo eller vilket som helst jag spelar. Slukas upp i en helt annan värld där man tappar all koncept.
Men det är ju kul! Kul som in i helvete.

Jössses det är redan Torsdag, jag hinner inte riktigt med i veckan, tiden går så förbannat fort nu. Det är väl också det att man har så fantastiskt mycket på sin tallrik. Facket, jobb, morsan osv.
Semestern är om ca 3 veckor och jag längtar så det gör ont! Att slippa ställa klockan allt för mycket och faktiskt kunna njuta av ledig tid! LEDIGTID!!!!!!!!
Vi skall upp till Älvdalen och ladda batterier några dagar, sedan så tänker jag inte planera in ett skit. NADA!
Just ja, vi har vänner från Borås och Gbg som kommer också, det skall bli superkul! Oh, kan den här veckan bara vara över så kan jag få köra sista spurten! COME ON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar