torsdag 30 maj 2019

När man

har varit på semester och njutit så in i helvete av den lediga, fria tiden, och sedan kastas in i arbetet igen, den känslan!
Idag var det dessutom någon halvdag p g a Kristiflygare i morgon, och jag faller bort från mina tjänster. Urk!
Jag är fortfarande i semestermode. Har inte en uns lust att behöva vara här, men men shit happens. Jag har dock fått jobba, började vid kl. 22 och det var fullt ös, fullsatta vagnar från Grönan, sedan ett hav av människor från två närliggande teatrar! Jösses va jag fick sälja idag! Det sköna är dock att jag har tre återstående arbetspass kvar av den här veckan, sedan är det semester igen! Jag har dock en hel del att göra under dessa tre nätter, telefonen har ringt varm i kväll. Tydligen så tar man inte paus eller ledigt som skyddsombud. I natt fick jag ett nytt ärende på mitt bord som är rätt så jävla invecklat och allvarligt så måste sätta mig ner och plöja igenom säkerhet. Sedan blir det att lägga fram allt på ett konkret och städat sätt.
Ja, ja det blir helgens hästjobb.
Nä nu skall jag ta och packa mina saker och dram hem och däcka. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar