tisdag 12 augusti 2014

Det är redan Tisdag.

Dagarna flyger förbi!
I fredags så sov jag några timmar tills det var dags att släpa sig upp mot Elgiganten och få en ny kanna till bryggaren, trodde jag. Den hade utgått från sortimentet och istället för en kaffekanna så fick jag helt enkelt vända om och ta det dagen efter eftersom hela bryggaren skulle in. *suck* Jag skulle bara ha gjort det från första början, ska fan lita på mig själv hädan efter oavsett om kundtjänst på Elgiganten eller nåt annat elektronikföretag säger åt mig att det ska jag minsann slippa. Morrrr.....
Oh well, jag och Elfving plöjde igenom ÖB samt City Gross, fick med oss det mesta och sedan dundra vi hem med våra dramaten. På tal om Dramaten, så försökte två män köpa min, och insistera på att ge mig 1000 kr på stört, tackade snällt nej, men efter ett antal försök så sade jag till på skarpen, den är inte till salu! Finns på nätet. PUNKT! Bussresan var ju också sjukt rolig, chauffören tittade på oss och skratta när båda kom in, han sänkte t o m bussen för oss, som för alla andra pensionärer. Samma hände när vi skulle av, hysteriskt kul!

Anyway, jag kom innanför dörren rasa i soffan och va helt slut. Lyckades packa upp det mesta och sedan skutta jag in i duschen. Efter den svalkande duschen så styrde jag upp mig snabbt och gitta över till Elfving, fick ett stort glas vin och sedan satt jag och titta på när hon slängde ihop mat.
På tal om maten, oh paj! Så underbart gott, sedan satt vi och insöp kvällsluften på ballefjonkan. Ubernice!
Vi satt väl och gagga ett bra tag tills jag kände mig helt slut och mör, då släpa jag mig hem och tokdäcka.
Tror ni inte jag vakna 4h senare, omöjligt att sova vidare, så jag studsa upp och drack äckligt pulverkaffe då jag hade packat ner kaffebryggaren. Ja och så mycket kaffe fick jag inte i mig eftersom det var pulver, så två sippar och sedan hällde jag ut skiten.

Ringde Elfving vid halv tre, det var förvisso hon som skulle ringa och väcka mig, men i och med att jag redan var vaken så var det som det var. Hann visserligen städa lite.
Vi drutta iväg för kaffebryggaren och fick ett tillgodo kvitto, sedan gick vi och titta på nya. Väl i allt tittande så dök Vilma och Jerry upp, vilket var ett kärt återseende. Fick lite smakråd och sedan vips så hade jag en ny bryggare i handen.

Vi drog även in på City Gross igen, eftersom jag inte tänkt allt för långt på vad jag skulle laga för käk, om jag ens skulle laga käk. Men kom fram till att italienskt funkar alltid. Sedan så drog vi hem till mig, och jag fick äntligen mitt efterlängtade kaffe!!!!! Jävlar vilken humörhöjare, asså ni förstår inte. Det är liksom kärlek i en kopp. Kände på direkten hur jag mådde såååå mycket bättre. Ilande huvudvärken försvann på direkten.
Ja, vi satt och fika ett tag sedan börja klockan ticka på och jag visste ju att jag sade till Frida som var på väg att vi skulle äta vid 19, optimist, ehum.
Anyway, jag stod och fixade middagen, Jerry och Vilma tog farväl och åkte hemåt, medan vi brudar satt och gagga skit. Asså, det var ett kärt återseende. Allt för långtid sedan man sett Frida!

Anyway, vi fick tillslut i oss mat och jag sprang febrilt runt och försökte hitta kläder efter maten, men var på skevt humör och allt satt som en säck potatis. Anyway, lyckades styra upp mig, och efter mycket om och men så drog vi in mot A.
Väl där var det ett kärt återseende av människor, dock allt för lite tid för att hinna med alla. Jag sprang fram och tillbaks och var i princip överallt. Frida och Elfving drog efter någon timma, men jag kände redan instinktivt att jag ville stanna, 1 Nichel var där, 2 hjärtat skulle dimpa in vilken sekund som helst, vilket han gjorde. Har ju saknat att umgås så det var verkligen ett kärt återseende. Vart så fantastiskt glad.

Efter nån timma så drog vi faktiskt hem till hjärtat och satt på hans ballefjonka och njöt att regnet rasa i staden och bara umgicks. Mycket bra avslut på en mycket bra helg.
Jag höll väl på att somna på hans soffa, och då börja jag dra mig hem.
Söndagen var det jobb igen, och den dagen hade jag lätt kunnat skippa, jag kände redan när jag vakna att jag var dålig, inte bakis, för jag drack desto mindre ute. Men febrig, ont i halsen, ont i kroppen. Nattpasset var nog ett av det jobbigaste hittills, när man mår runk, ska man fan inte jobba.

Idag har kroppen strejkat och vill egentligen bara sova och kurera sig, men eftersom arbetsmoralen är för hög, och jag är snål, så kom jag hit. Är ledig om någon timma, det blir en lugn dag av återhämtning idag, jag tar mig ta me fan inte ut. Kanske sträcka mig till Ica, men thats it. Well, hoppas skiten släpper för jag hatar att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar