lördag 15 juni 2019

Läste metro idag

och där hade vi en så fin debatt artikel av Katarina Wilk :- De frivilligt barnlösas budskap är osant och nästan patetiskt. Där hon skriver att hon provoceras något enormt av vad de försöker förmedla. Som att barn vore något ont. Nu tror jag att Katarina inte är riktigt med i matchen, hon har dessutom inte lyssnat på podden barnfrihet eller talat med människor som faktiskt är barnfria. Miss the mark, totalt!

Nu är det ju så att inget barn föds ond, och vi försöker inte måla upp någon glorifierad bild om att barn är av ondo, Belsebub, eller att vi hatar barn, eller skulle vilja skada barn osv Många barnfria arbetar ju med barn. Herregud!
Det är ju helt befängt! Sedan att vissa människor inte tycker lika mycket om barn som en annan är väl helt normalt. Man får tycka olika.
Barn är inte en självklarhet för alla av olika anledningar.

Den största jävla falska marknadsföringen, är väl en då att bli "mamma". 
Att det är så fantastiskt, att villkorslöst kunna älska samt att det skulle vara kvinnans främsta uppgift är att föda barn, meningen med livet, och att det är något att sträva efter!
Jag älskar redan villkorslöst. Vi har blivit indoktrinerade sedan urminnes tider att det är vad vi är skapta till, med allt vad det innebär. Här glorifieras det, målas upp och fan och hans moster! Det är en evig propaganda över normer och att man skall skaffa barn! Hela vårat samhälle är uppbyggd på Barnfamiljer när skall vi barnfria räknas in som en aktiv skara människor, och varför anpassas inte samhället för våra behov?! Bah!
Varför får vi barnfria inte glorifiera våra valda liv!? Hur kan vara så fel?
Jag älskar mitt liv, jag blir bara så trätt på att bli ifrågasatt hela jävla tiden!

Jag blir så trött på det här! Själsligt trött.

Jag kan bara ta mig själv som ett exempel, jag visste redan sedan barnsben att jag inte ville ha barn. Varför kan man då fråga sig?
Jag har aldrig haft en barnlängtan, jag är totalt 0% intresserad av barn, jag har aldrig velat gå igenom en hel graviditet, eller velat bilda vad normen kallar "familj". Jag har redan en sådan, som dessutom är självvald. Mina livsval har format mig till den jag är idag, och den har aldrig  på något sätt innehållit barn. Jag har gjort två aborter i mitt liv, och dessa var så självklara, kristallklara. Inget snicksnack. Jag har aldrig velat kompromissa mig själv, mitt liv för någon annans existens. Att avla fram barn till en värld som dessutom kommer gå under, och av självklara miljöskäl valt bort det. vill jag ha barn? Nej tack!
Sedan kostnaderna, tiden, jag väljer att lägga tid på mig, min "valda familj", vänner, upplevelser o s v.  Utveckla relationer, sig själv mm. Jag har aldrig velat kompromissa min frihet eller sömn. Inte heller varit intresserad av att ta ansvar för ett liv, för det ansvaret löper livet ut. Visst att barn växer upp en dag, blir sina egna individer och skaffar sig ett eget liv, men jag vill inte, och ser verkligen inte charmen med det. Det skulle vara en belastning i mitt liv. Jag skulle ha förstört relationer p g a detta. Nej vet du vad, behåll det!

Att jag sedan kan tycka att barn-skrik-grinande är bland det hemskaste som finns på denna jord, tycka att småbarn som äter är det mest motbjudande jag vet, att byta någon blöja finns inte på min världskarta. Samt att inte kunna få sova, bara tanken av dessa saker får fan i mig nackhåret att resa sig och jag mår fysiskt dåligt av tanken.

Men jag har fortfarande all respekt för människor som avlar fram barn, så länge man har respekt för mitt val. Vilket tillhör kategorin mer sällan. 
Jag blir konstant ifrågasatt av mitt val, vad det är för fel på mig, hur jag kan göra så mot min andra hälft!? Alla dessa klyschor, vem kommer ta hand om dig när du blir gammal? Du har aldrig älskat! Du är så egoistisk!!! Är du feminist???? Bla bla bla.
Låt oss barnfria ha vårat forum ifred istället, om du inte förstår så lägg inte näsan i blöt där den inte hör hemma, precis som vi som inte lägger oss i barnuppfostran.
Samhället är uppbyggt på barnfamiljer och att vi skall ha barn. Varför kan vi inte få avdrag för att vi inte överbefolkar jorden, klimatavdrag, skattelättnader. Jag skulle kunna fortsätta skriva om det här i alla evighet och ta upp fler objektiva vinklar, men jag orkar inte. Jag är så totalt leds.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar