tisdag 18 juni 2019

Ledig måndag

vilket var helt magiskt, att inte behöva gå utanför dörren gjorde mycket. Jag klev visserligen upp efter att blivit väckt av kollega som ringde okristligt tidigt men jag hann städa undan en hel del, och styra upp råtthålet innan våra grannar kom över. Såg rätt städat ut i alla fall.
Sagt och gjort, sedan hann jag duscha och styra upp mig en aning också, samt så hann puddin komma hem. Johanna och Mange kom över och vi snackade en hel del, dock inte så supermycket om hundarna utan allt annat mellan himmel och jord, det var skittrevligt! Ni vet så där genuint jävla ubertrevligt! Vi fikade lite, men sedan bjöd jag på ett glas prosecco, och vi satt och snackade på balkongen och hade bara supermysigt, behövde verkligen en chill jävla sjuktmysig dag 💗  Asså tiden bara flög iväg! Runt halv tolv så gick de hem, jag tyckte lite synd om våra grannar då de skulle upp skittidigt till jobbet. Lite skuldkänslor att hållit dom hemma hos oss så länge, men jag hoppas att dom tyckte det var värt det.
Anyway, eftersom puddin hade varit vaken så länge gick han och lade sig, jag fortsatte att spela Zelda till runt klo.09.00 då min klocka ringde att det var dags att lägga ner.

Under natten fick jag också Berta-Britta som ett jävla brev på posten. Så tisdagen vart väl inte så rolig. Aja, shit happens. Nu har jag proppat i mig massor med smärtstillande för att kunna orka med denna natt. Mitt humör är uruselt och jag hoppas för mitt liv att det blir lugnt kommande två nätter.
Jag kollade även mitt schema för denna vecka och det är ju huller om buller igen, blir flyttad till andra stationer vilket jag tycker suger svettig kamelpung. Jag ogillar verkligen rödadagar för då faller jag alltid bort från min fastatjänst och får åka runt halva staden och sitta på någon station jag har 0% kännedom i. Aja 2 nätter, 2 jävla nätter! Och som sagt det enda positiva är att jag slutar runt  klo.05.20
Nä nu skall jag göra ett ryck och riva av detta ställe innan jag måste låsa station, over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar