måndag 17 oktober 2016

Kan ni tänka er

att jag sitter och längtar till helgen så jag kan sitta på kontoret! Det är fan helt sinnessjukt! Trodde aldrig jag skulle trivas som fisken i vatten, och verkligen ha roligt, dessutom framför en skärm, med telefon i högsta hugg och känna mig behövd osv osv. Det var skitroligt!

Ja, jag ska verkligen söka den där Operatörs tjänsten. Tror fan att jag skulle kicka ass där.
Anyway, igår var jag förbi Flisan med matlåda, vilket var uppskattat, och det var skitroligt att träffa henne igen, asså den bruttan har fan humor och jag får alltid skratta så jäkla mycket i hennes sällskap, det behövdes :)

Sedan kom jag till jobbet och innan jag ens hinner att sätta mig ner får jag ta hand om en stackars man i säkerligen 70 års åldern som stod med sin rullator, var hemlös och hade ingenstans att ta vägen. Mitt hjärta sjönk, jag berörs så av människor som hamnat i sådant underläge, så jag satte mig ner och fick tag på nattjouren som tack och lov fick fram en sovplats till honom i natt, för det är kallt nu, och kallare blir det! Stackaren var så trasig, fick verkligen kämpa med att hålla tårarna borta. Inte nog med att han var till åren kommen men som han så fint beskrev det, fattigpensionär i Sverige idag är fan inte och leka med, vad räcker knappa 7000 kr till när det knappt täcker en hyra!?

Mötte i alla fall två stycken jour-karlar som hjälpte den äldre mannen in i bilen som var riktigt fantastiskt vänliga.
Sedan började andra halvan av min dag och jag kan säga så här, min kropp värker något kopiöst, jag har fan ont i varenda jävla muskel ut i fingertopparna. Idag har hon fått arbeta igen.
Aja jag ska försöka damma fram ett personligtbrev i dagarna och jag tänker fan inte smöra ett skit, jag kommer kort och koncist skriva lite om mig själv, för slicka röv gör jag bara inte!
Sedan får vi ta med fan se vars de hamnar. Blir jag kallad till en intervju så blir jag superglad, om inte, well deras förlust.

*urk* men nu är jag trött, dödstrött! Jag behöver verkligen lite ledigt! Jesssussss! Måste även komma på vad fan jag ska laga till mat i veckan, fick ju för mig igår morse att laga lasagne. Jo rå, normalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar