måndag 3 oktober 2016

Ledigheten

har varit huller om buller. Torsdagen spenderades med Elfving och räkor samt vin.
Rullade sedan hem och mådde pyton. Hela jävla fredagen.
Helt värdelöst om man frågar mig, men en då.
Hade även satt upp mig på extra på lördagen, men vem hinner åka till Hallunda på 40 minuter? Eh, just no!

Skulle egentligen på Kilmaister, men min mage höll inte, sprang på muggen femtioelva gånger, och det var väl mindre roligt. Det vart dock en snabbis på Ankaret, träffade som sagt nära och kära så det var guld värt, men magen var allt annat än lugn.

Sedan fick jag lite kvalitutta tid med Mr och det var garanterat höjdpunkten på hela ledigheten.
Ja förutom matlådan jag fick till i natt!
Lasagne! ASSÅ NI HAJAR INTE! DEN ÄR FAN MAGISK!
Värt väntan!!!! Ni fattar fan inte! snacka om att bli munknullad deluxxxxxx! Asså t o m åskmolnet för humör försvann och allt vart liksom bara så fantastiskt bra. Happy!!!!!
Det har väl för fan inte hänt sedan dacke gick och gömde sig! :)

Sedan satt jag och kollade igenom arbetssidor och såg att det låg en sökning ute. Det ligger natttjänster, intjänster och uttjänster. Det jag hajade till på var att en kollega har ruttnat så stenhårt och lämnat sin natt i Danderyd. Inte så konstigt om det är p g a fittnyllet!

Sedan så såg jag att den tjänsten jag faktiskt sökte som tredjeval låg ute, och vart kluven deluxxxxxx.
Är dock det fortfarande, för i och för sig så är det mycket som talar för den, men även emot den.
Jag trivs ju med mitt liksom, mina stammisar, och motionen jag får, och morgonpersonalen. Sedan har jag fittnyllet som driver mig till vansinne som förstör för alla andra.
Men jag är ingen morgonmänniska, och jag tycker 13.30 är toktidigt, mitt i natten!!!!
Jag är visserligen sugen på en mer varierad tjänst, garanterat mer tid med MR, men jag får helt enkelt vänta till omplaceringen. Om och när den kommer, ja, det är ju ett mysterium, men jag tror helt enkelt att jag stannar där jag är just nu.
Men lite sugen vart jag!

Anyway, sedan har mina tankar präglats av att hitta ett datum, och Mr tycker att det spelar ingen större roll, jag är väl lite mer åt att "göra det speciellt". Så en del av mig vart lite ledsen, när vi snackade om det, men sedan säger han saker som får hela min själ att bara smälta, och jag hajar liksom vars han kommer ifrån. Han är det bästa, älskar honom och att han alltid tar mig ner på jorden. Det var som han uttryckte det, det spelar ingen roll vilken dag det är så länge vi är tillsammans och där så höll jag ju med.
Först och främst ska det fixas med papper innan vi ens tänker på annat, så jag ska väl luska i en jurist. För här är det ordning på torpet!
Hinderprövning är lätt som en plätt, sedan är det faktiskt en hel del praktiskt vi måste sätta oss och snacka om innan vi går och gängar oss, men som sagt det är ju "praktiska Jesse" som alltid ska ha allt utrett, underkontroll så det inte uppstår en massa krusiduller. Det kommer gå rätt snabbt.

Tacka fan för att vi inte ska gänga oss kyrkligt, eller ha största bröllopet/festen och allt vad som kommer till traditions eniga bröllop med 17 elva miljoner saker som blommor och skit. Nä fy fan! Enkelt och simpelt.
Jag gilla en text jag hitta angående borgerlig vigsel som sammanfatta allt bra.

Den borgerliga vigselakten kan hållas i stadshuset där du bor. Ofta har man dekorerat med ljus och blomsterbukett. Två vittnen krävs. Man behöver inte växla ringar, man kan klä sig vardagligt och brudbukett tar man med om man vill. Men vill man kan man även göra den borgerliga vigseln högtidlig och ha fest efteråt. Bjuda in vänner och bekanta till ceremonin går också bra.

Med andra ord blir det fan inga krusiduller, närmaste och där med basta! 

Anyway, mer en så blir det inte för idag för nu ska jag sätta mig och göra inköpslista over and out! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar