tisdag 17 januari 2017

Söndagen

kom som ett brev på posten och jag kickade upp sakta sakta när Babe väckte liv i mig, var helt slut, sov som en kratta. Drömde något grönjävligt och sov oroligt. Anyway, kaffe och sedan styrde jag upp mig, för jag hade en date med morsan i Täby.
Slängde på mig paltorna och åkte iväg, bockade av synsam och vart besviken, för jag hade kollat in ett par glasögon som jag testade men dom va toksmå, gick runt och tittade på andra men till min besvikelse så är de flesta glasögon bara så små numera. Gick sedan vidare till kicks osv men hamnade tillslut på 3INA och hittade faktiskt en hel del, det vart ögonskugga med ett bra pigment vart skitnöjd.
Sedan ringde mamma och jag gick och mötte henne, vi snurra runt i Täby ett tag för hon ville äta, va förbi Vapiano samt melanders fisk men tillslut hamna vi på The Public. Höll morsan sällskap medan hon åt, snackade och vips så hade vi suttit där i 3 h.
Hon fick sina sena presenter från New York och jag fick en present/julklapp i form av en ring.
Sedan gick jag iväg med henne till hållplatsen för att springa vidare till Ica för att handla lite saker till maten.
Va rätt slut när jag väl kom innanför dörren men bestämde mig för att ta tag i dammsugningen samt städandet. Efter 2 ½h insåg jag att jag inte skulle hinna med allt, asså köksluckorna fick vänta. Jag hann dock med att dammsuga, samt moppa nästan alla golv, samt toaletten, sedan vad jag bara tvungen att ta en paus och börja laga mat. Va helt slut.

Maten skötte ju sig själv, så jag landade i soffan som ett kryss. Sedan kom Babe och vi åt, samt så hade han den smarrigaste kaffeshaken med sig, oh my god! Det var helt magisktgott!
Vi åt Ben och Jerry till efterrätt, måste dock kolla doseringen när det gäller laktostabletterna, men fick bara lite magknip, inte så farligt som jag brukar. Gott va det.

Anyway, dagen bara försvann i ett naffs och vad som skulle kännas som en ledigdag kändes som en lång arbetsdag, skit konstigt!
Bara jätte jätte jätte skumt!

Veckan har väl inte så mycket att erbjuda då jag håller i cashen för det är dåligt med den varan. Det blir nog en lugnvecka. over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar