söndag 3 mars 2019

Kortfattat om helgen

Jag klev av i fredags, åkt till företagshälsovården snackade och tog ett blodprov. Här är det roliga, jag brukar se ut som en heroinist efter att de stuckit mig ca 15 gånger i vardera arm samt hand men den här gången var det en kunnig sjuksköterska som stack mig på första gången. Jag är så otroligt tacksam för kunnigt folk, asså hon skall ha en eloge och lite mer! Jag var så glad!
Däckade näst intill på en gång jag lade mig på kudden när jag  kom hem, HAPPY!
Sov några timmar och gick upp för vi skulle mötas inne i staden för middag. Och jag behövde verkligen en sådan bra kväll, ni vet när man bara mår skitbra och får skratta, det är som man vill hänga upp minnet på väggen. Ack så bra.
Dock så vaknade jag upp lördagmorgon kl. 8.40 av att jag var skrikande hungrig, så lagade världens frukost och sedan var jag så pigg så det gick inte att somna om. Tanken var ju att Frida skulle komma över men när klockan vart 19-20 var jag så trött så jag gick och lade mig, sov tills midnatt sedan satt jag och puddin och kollade serier till halvfem sedan orkade vi inte längre. Men efter den skitveckan jag har haft så är det inte så konstigt att kroppen balla ur.
Anyway, även om det nu vart som det vart i helgen så är jag evigt tacksam över att fått vila för som i samtalet i fredags så kom balans på tal och det mina vänner har jag inte haft på ett år.
Men nu blir det ta med fan ändring på det. Jag skall iväg och kolla cykel inom snar framtid och sedan blir det att teckna ett 24/7 gymkort för nu skal tanten börja röra sig igen, inte för att jag inte gör det. Men jag måste bli mer aktiv.
Veckan bjuder som sagt på massor av jobb, och skall försöka klämma in mamma i veckan. Annars som sagt jobb och jobb och idag ser det för jävligt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar