tisdag 10 februari 2015

Idag trotsade jag allt som hette hemmet.

blir så leds på att sitta hemma helt begränsad, hindrad från att göra något vettigt då handen/armen bara värker av smärta. Jag kan inte städa, måla, pyssla, nada! Bara att sminka sig tog fan i mig år och dagar, kladda kan jag även med vänster hand, men som sagt värst snyggt vart det ju kanske inte. Orka.

Drog in till stan och sammanstråla med Björn, han följde med mig i jakten på ett handledsskydd, vi hitta sistnämnda på intersport. Sedan skrota vi runt i olika inredningsbutiker medan vi snackade en massa skit. Sjukt in i helvetes trevligt då vi är sämst för att faktiskt ses och träffas, men båda jobbar ju sjuka tider på dygnet, sedan har han vart uberdålig men nu verkar hälsan tat fart igen, vilket var sjuktskönt att höra. Vi bor heller inte långt ifrån varandra, att det ska vara så svårt!

Anyway, han skulle vidare till jobbet och jag åkte till hjärtat, vi snackade lite, drog och åt vid pastan, sedan drog vi en runda på staden, vidare till kontoret. Bestie såg dock inte allt för pigg eller het ut, utan snarare förkyld och sjuk som fan, så hoppas på att han kurerar sig.
Hemvägen besluta jag mig för ett pitstop vid Elfving, var så trött så jag höll på att somna stående. Anyway, traska hem och nu har jag suttit här i min ensamhet och tystnad. Nope har inte ens haft tvn på för jag har inte orkat.
Ska dock ta lite dklofenak snart och hoppas på att smärtan ger med sig en aning.
Jobbet tänker jag inte ens gå in på för jag blir förbannad.

Funderar seriöst på att ta och träffa morsan och hunden i morgon eller på torsdag, jag gör ju ingen nytta hemma, då jag inte kan städa eller något annat. *suck*
Bitter!? Alltid, men hade en då en bra dag med Björn och Bestie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar