måndag 31 juli 2017

Fullt ös!

Klev av i Torsdags och vi fick besök från USA. Jag var rätt nyvaken och trött, men styrde upp mig för att ta med Renatha på middag med bestie. Kunde minsann inte sitta hemma och kukilura va är det för en värd? Anyway, vi skulle till Hemma i Vasastan men dom hade stängt, samma med Döden i Grytan så i ren skär panik ringde vi La Casa som kom till undsättning! Tack och lov! (fast det var ju planen från början)
Anyway, åt och snckade sedan hörde även Babe av sig att han kom loss tidigare *kärlek*
Så vi drog till Ominipollo Hatt på söder och tog en öl, men det var inte alls min typ av bar, men ölen var god, dock allt för dyr! Klockan tickade på så vi drog vidare till A, kärt återseende med alla, det var sjuktmycket folk! Alice hade ju spelat på grönan innan så det var inte alls konstigt.
Men vi hade sjuktskoj! Vi åkte hem vid småtimmarna och fick i oss lite mat, dock så vart allt väldigt påtagligt för stackars Renatha med Jetlagen och alla öl så hon mådde inge vidare.

Fredagen kom som ett brev på posten och var helt övertygad över att Puddin och Renatha skulle in och göra staden på förmiddagen, snacka att jag vart chockad över att finna dom i soffan när jag vaknade. Vi styrde upp oss och drog iväg till hjärtat där jag lagade middag till mig, Mattias, Puddin och hjärtat. Efter middagen drog vi ut på söder och tog oss till OT. Det roligaste med det här var att Puddins bästa polare Magnus och hans vän Agneta kom ut! Asså jag lyckas ju alltid missa honom! Jag var helt lyrisk!
På OT satt vi och drack goda Stauts och sedan drog vi vidare till A igen, mycket roligt! Jag hade fan ont i hela ansiktet efter att ha skrattat och lett hela kvällen! Tog det rätt lugnt eftersom jag visste att vi hade konsert dagen efter.

Sagt och gjort kom vi hem på småtimmarna igen och efter lite häng var det bara att däcka, hade svårt att sova då Puddin snarkade så uberjävligt men tillslut fick även jag sova.
Lördagen var allt annat än dans på rosor! Fy fan va bakis jag va! Mådde som en påse skridskor + lite till!!!
Men det var bara att gilla läget! Låg i sängen och undrade vem fan som kunde gå istället för mig, men insåg att det var bara att tvinga sig upp.
Vi drog på middag på Texas på Odenplan (våran är betydligt bättre) kärt återseende med Kristin och Ola sedan va syrran med och hon visade sig vara världens skönaste brutta! Där satt vi och åt och jag tog mig en återställare! Men det liksom gick inte så bra, asså mådde bajs.
Vi drog dock till Blåsut för att dra i oss en proviva drink, och den mina vänner gjorde susen!
Sedan vart det konsert i 190, lite bitter över att missat Erauser eller hur fan det stavas men men resten kicka ass! Va så jävla bra!
Efter konserten tog vi oss tillbaks till Blåsut, Ola va helt slut och stannade kvar vi drog med oss Proviva och sedan drog vi ut i natten tillbaka till A.
Väl där va det sjukt jävla varmt, kändes som en tropiskhetta lade sig. Men kul hade jag tills jag fick en sådan slänga av huvudvärk att jag drog hem.
Väl hemma halsa jag i mig allt i mineralväg samt resorb. Fick i mig mängder med vatten och kattmat, yes, fiskbullar då magen hade pajat.
Fick i alla fall sova 14 h innan jag skulle upp igen, men tack och lov vart det inget med Grönan och Megadeth. Jag hade aldrig orkat. Jag är inte 20 längre och tack och lov för det!
Så puddin fick ta över och köra heldag.
Renatha åker vidare till Oslo idag och det har varit ett par galna dagar! Nästa gång vi får besök så bokar jag garanterat lägenheten som ligger vägg i vägg.
Inte för att jag inte trivs med att ha gäster, det är snarare skönare för båda parter, dom får egentid och husera hur fasiken dom vill. Kul att ni kommer ännu roligare när ni åker! Ha ha :D Nä men skämt åt sido det är ju en bra lösning faktiskt.
Det är planen tills morsan kommer, att boka lägenheten.
I veckan så händer det inte så mycket, det blir lugnt och skönt, bara vara hemma, inget mig emot då det faktiskt varit fullt ös medvetslös. Längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar