fredag 14 juli 2017

Jag har då världens bästa kollega!

Yes, som jag naturligtvis också anser vara en kompis, men i alla fall, hon tipsade mig om juridisk rådgivning via mitt försäkringsbolag samt facket. Japp, det kan man få när det gäller olika saker och i vårat fall behöver vi ju faktiskt skriva äktenskapsförord.
Det här kan låta helt otroligt tråkigt, oromantiskt och befängt men helt ärligt så tycker jag personligen att det är A och O.

Om nu den dagen skulle komma att jag t e x trillar av pinnen o s v eller om vi nu skulle vantrivas ihop något grönjävligt, tar ut skilsmässa så tänker inte jag hålla på att bråka överdrivet mycket, inget alls om jag får bestämma.
Även om jag älskar Puddin över allt annat så är det en då någonstans ett avtal vi ingår i, och då tycker jag att man skyddar sina tillgångar också på bästa vis, t e x hans musikinstrument och alla makapärprylar samt sin lägenhet.

Ja jag vet, jääääävligt oromantiskt men realistiskt. Sådan är jag, sen får andra göra va fan som helst. Alla är vi olika. Men det skall jag ta tag i på måndag, ser fram emot att snacka med Folksam, för dom har varit hur underbart bra för mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar