tisdag 9 februari 2016

I söndagskväll

fick jag celebert besök av Fridalainen, hon hade glömt sina nycklar på jobbet och kom inte innanför dörren hemma, stackaren. Inget mig emot för jag fick ju faktiskt middagssällskap vilket jag var tacksam över :) Hon lyckades däcka i soffan rätt snabbt, men man såg på henne att hon var lika pigg som en urvriden disktrasa efter att jobbat.

Jag lyckades hålla mig vaken och vända rätt på dygnet, men det var svårt, för varenda cell i kroppen skrek efter sömn, vissa lägen kan mensvärken vara bra, för det tog en evighet innan något värka, och när citodonet tillslut kicka igång var det dags för sängen för Fröken.
Fridalainen väckte liv i mig runt 15 så jag kunde låsa dörren, ja asså jag har ju försökt det där att slänga ner nyckeln och allt ihop, men sedan så ligger jag och stör mig på att nyckeln ligger på mattan, ocd hjärnan kan liksom inte stänga av. Jag kröp ner i sängen igen och somnade om. Någonstans ringde det, och jag vaknade runt 17, var så jävla trasig! Hade lätt kunnat sova 12h till.
Det är fan inte lätt då fittan blöder i 190.

Jag släpa mig upp, slängde på kaffe och undertiden tog jag en dusch. Det var liksom som en stor degklump av betong som rörde sig. Det gick fan inte snabbt. Sedan kom Fridalainen och Fredrik över på en snabbfika, vilket alltid är ubersuper trevligt. Jag fick även medicin i form av godis! Lycka!
Var för fan helt lyrisk! Kom väl till pass i dag när världen börja snurra i 190!

Anyway, efter fikat så satte jag på en omgång till av kaffet, denna gång lyckades jag brygga upp det i espressostyle, så ta med fan när kaffet kicka igång då hade Fröken minsann hjärtklappning! Jag dricker sjuka mängder kaffe och framförallt starkt sådant, men jag lyckades verkligen pressa in allt i en liten kopp och damn va den tog!
Bra skit!

Annars så har det vart rätt lugnt, märktes att man vart på semester, men nu är det okej igen :)
Jag går ju på rutin och allt sitter verkligen i ryggraden. Kändes sjuktskönt och dra en Pw igår också, börja röra på sig igen, och framförallt gå av all ilska jag har i kroppen, blir så mycket lugnare och dagen börjar så mycket bättre.

Jag har även kollat på omplaceringen, och jag har plockat ihop 11 natt-tjänster än så länge, jag är dock jävligt osäker på i vilken ordning jag ska sätta dom, om jag ska söka en tjänst p g a läge, tider, fridagsgrupper osv. Vi får se helt enkelt. Jag blir bara förvirrad just nu och tiden rinner iväg den ska vara inne om några dagar *suck* PANIK!

Nä nu ska jag göra någonting men jag kommer inte ihåg va det var, over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar