söndag 7 februari 2016

Recap.

Onsdagen, ja den kommer inte ihåg så mycket av, tror inte jag gjorde så mycket. Mr kom nog över och vi umgicks lite innan vi lade oss.

Torsdagen så vaknade vi och styrde upp, vi hade Datenight.
Vi tog oss mot Solna, fick sällskap av Elfving en bit på vägen men vi skulle dock till Mall of Scandinavia. Det är helt hysteriskt stort! Min spontana fråga är, behöver vi verkligen ännu en galleria? Vi gick runt och jag mådde fan illa av alla affärer, asså det är så stort, vräkigt och bara NEJ! Fick dock tag på färg vilket jag är tacksam över. Anyway, vi gick och fixade biobiljetter sedan letade vi upp mat. Mycket bra, jag var imponerad över att jag fick i mig allt.

Sedan var det dags för bion, och jag gilla verkligen salongen, inte för uberstort, och sjuktsköna säten att sitta i. Vi såg The Big Short, den kan jag rekommendera starkt. Jag har ju alltid haft svårt för bio men det här var fan helt perfekt. Hela upplevelsen var kanon :)
Efter bion så tog vi oss ner mot pendeln men det var fan i mig 20 minuter till staden så vi tog och hoppa i en bulle och hamna på Ankaret. Väl där var det ett kärt återseende med Frida och Mange. Satt och snackade och hade allmänt trevligt. Sjuktskönt med mindre människor också, helger är så jävla hysteriskt. Vi satt på A ett tag och sedan drog vi hem, sjuktskön kväll. Mycket glad över att vi gjorde detta, för som sagt har aldrig haft en officiell datenight.
Som sagt det jag inser är att jag älskar att spendera tid med kärleken, oavsett vad vi gör, om vi är hemma eller ute, att bara få vara med den man älskar är helt fantastiskt och det är det viktigaste för mig. Jag fick verkligen insikter om hur jag är, hur Mr är och hur vi är. Vi är spontana, vi gillar samma saker osv. så det spelar egentligen inte så stor roll vad fan vi gör, så länge vi spenderar den tid vi har tillsammans på ett vettigt sätt som vi faktiskt trivs med.

Fredagen så drog Mr till konsultation i Berga, jag gick väl upp nån timma efter det, han kom förbi och hämtade matlåda och jag drog iväg med Elfving och handlade, vi skulle ha filmkväll hemma hos henne. Så förbi Bromma för att proviantera det nödvändigaste, vi skippade räckorna totalt då vi vart fyra stycken. Dom flesta hade ju bangat så vi körde på natcho tallrik. Jag pep hem emellan, dammsög, sedan börja jag fiffla med skallen och vips var klockan 20 så rulla jag över till Elfving. Anna var redan där så kärt återseende med snack och några glasvin. Vi fick mat och sedan så började vi se på skräckfilm. Mycket skönt. Vid 23 tiden hörde Fridalainen av sig och även hon kom snäppet senare och fick i sig mat samt vin. Anna kroknade runt 1 snåret men Fridalainen och jag satt kvar nån timma. Mycket trevligt. Att bara film/mat/vin och skönt häng kan göra så mycket.

Framåt småtimmarna rulla jag och Fridalainen över till mig och däcka. Frida hade dessutom jobbat så förstod om hon var helt slut.
På lördags morgonen så fixade jag kaffe och lite frukost, sedan tog hon sig vidare till jobbet och jag slängde mig in i duschen. Det var en stor dag, BIG DAY, på g.
Jag skulle ju få träffa Babes familj för första gången, visserligen hade jag träffat hans far lite snabbt, men jag skulle få träffa hans Far, syskon, syskonbarn samt respektive till alla. Jag var så jävla nervös!!! Hans far firade som sagt 70 år och det kan man inte tro någonstans!
Så när Mr kom innanför dörren sprang jag bara runt som en huvudlös och förvirrad höna. Dear lord.
Allt satt verkligen på sniskan och jag kände bara att NEJ, Blobb! Där borde jag fan ha fattat, första vinken liksom för vad som skulle komma på kvällen.

Anyway, vi drog oss mot Globen och jag var så nervös så jag skakade. Vi kom till 12 tror jag det hette, gigantiskt ställe och där på en restaurang satt redan hela gänget, hjärtat satt i halsgropen, men väl 5 minuter in så släppte nervositeten, för vilka människor jag fick träffa!
Helt fantastiskt gäng, med så fantastiskt mycket humor och så glatt humör. Så tacksam över att ha blivit inbjuden till att få träffa dessa unika individer som tog emot en så kärleksfullt. Vi spelade minigold turnering, kan ju säga att det gick som det gick! Kul va det, men är en ruskigt dålig förlorare så det skriker om det! Det var dock skitkul att se hur de andra glänste speciellt Linda!  Man kunde faktiskt trott att hon inte gjort något annat än spelat Golf i sitt liv :) Sedan vart det middag och snack, fick verkligen skratta så jag fick ont i magen! Är innerligt rörd av denna kärlek, humor och dynamik som var och en av dessa personer besatt och visade varandra. Vart helt hänförd av alla dessa personligheter, helt magisk kväll. Är verkligen så tacksam, privilegierad. *ler* Jag hade verkligen helt underbartroligt.

Efter en heldag/kväll på 12 så drog vi oss mot Ankaret, vi sade hej då till alla på tuben och hamnade på A. Vi hade sjukttur då bröderna Edde och Ville satt i hörnet och drog sig vidare, så vi fick sitta, jag har som sagt svårt för helger. Vi skulle träffa hjärtat och som sagt en drös människor trilla in längst kvällen. Hääärligt att se hjärtat igen! Det var en av höjdpunkterna för min del på Ankaret kan jag säga, han har vart saknad deluxxxxxx!!!
När han väl kläcker ur sig att han kanske ska flytta då tog det bara stopp, trodde jag skulle börja grina! Men nog om det, massa kramar i alla fall och glädje över att han är hemma! :)
Anyway, sedan var det inte så humoristiskt.
Jag kände mig allmänt lustig i kroppen, jag går på toa och BAM! BLODBAD! BERTTA-BRITTA!
Kul, inte speciellt då jag började få värk från helvetet!
Anyway, vi var i alla fall på A och mitt humör svikta så in i helvete, men det var enbart p g a värken. Kände mig så jävla ynklig! What ever. Vi drog hem i alla fall tillslut med Fine, och vi satt ett tag och snackade innan vi gick och lade oss. Runt halv nio i morse ville jag bara ta livet av mig, jag hade så ont!
Min smärttröskel är rätt hög men att inte tabletterna kickar in, och det bara blir värre och värre, ryggen känns som att den går i tusen bitar och att någon står och drar in rakblad i en och kuttar upp en, ja då vill man bara för sitt liv bli av med smärtan.
Trodde jag skulle gå sönder. Kunde inte ligga, var tvungen och gå upp och gå, lägga mig, rulla runt och frossan från helvetet. Lyckades somna strax innan klockan 10 igen och då var jag verkligen helt slut. Mr gick upp vid 15 jag tog två nya tabletter och somnade.
Vaknade över att han kom in och Fine kika in vid dörren och sade hejdå, gick upp runt 17 när Elfving ringde mig, vi ställde in hela kvällen, då jag knappt kunde gå över till henne och hämta ännu mer smärtstillande då mina tog slut. Sjukttråkigt att ställa in allt men jag hade inte fixat göra något idag, som sagt jag ligger fortfarande ner och är helt slut!

Blöder som en tok, menshjärna, gråter och smärtan ska vi inte ens gå in på. Jag hoppas det blir bättre i morgon.
Jag ska försöka äta snart, om det nu går.
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar