onsdag 3 februari 2016

Så kom Söndagen

som ett brev på posten, som jag hade läääängtat! Längtat, sett fram emot, velat ha i en all evighet!
Söndagen innebar, häng med bestie, Mr och massa skitsköna människor samt massa bra musik. Det började med att Mr hämta upp mig på jobbet och vi åkte hem till mig. Vi gjorde lite käk innan vi gick och lade oss. Maten var svinhet, asså nu snackar vi Habanero och vitlök i mängder. Snacka om min mage gjorde uppror! Anyway, sedan vart det massa närhet och då menar jag i alla betäckningar. Vi tog det extremt lugnt då jag hade haft så ont i svanskotan, den spökar visserligen fortfarande men inte lika illa som, ja never mind.

Anyway, vi vaknade runt 15, hade ställt klockan så hoppa upp och gjorde kaffe, åt lite, styrde upp, någonstans där så fick jag första slängan av yrseln, det började flimra framför ögonen och snurra av bara helvete. Så fortsatte det hela dagen.
Jag har ju haft slängor av skiten förr men inte så här, inte så här frekvent heller. Skitskumt.
Anyway, sist jag hade dessa så var det när jag hade skittjänsterna och rasa på golvet i köket. Ja, skitsamma, vi gick i alla fall iväg till Athena på middag och va inte alls road, mådde fan skitlustigt, som jag skulle lätta från marken.
I alla fall så stanna vi hemma, till min besvikelse, var så jävla arg och ledsen, höll verkligen tårarna inne, för jag tyckte bara allt sög!
Ni anar inte hur mycket jag hade sett fram emot det här! Usch, jag blir bara arg när jag tänker på det.

Det vart i alla fall soffhäng och filmhäng hos mig. :/
Fick i alla fall sova bredvid Mr, så det var i alla fall en tröst. Måndagen kom som ett brev på posten och jag hade bokat akuttid hos min läkare och Elfving mötte upp mig och följde med, det vart koll av allt i princip, ekg osv. och tydligen var allt suveränt, det kunde vara en dipp i lågtblodtryck, och som sagt farsan led av skiten så inget förvånar mig längre.
Ja, ja jag fick i alla fall mina recept förnyade så yey! Och man får väl vara glad över att det inte var stroke eller något sådant.
Jag mår dock skevt fortfarande, asså hade yrsel idag.

Vi kom i alla fall hem till mig igen, och åt lite frukost och kaffe innan vi drog till Ikea med Fridalainen, för det tänkte jag för mitt liv inte ställa in. Sedan klev Mr också upp så hann snacka lite innan vi parted.

Ikea var faktiskt inte alls farligt, inte så mycket folk, och en enda unge som skrek när vi väl var på väg ut! Och hör och häpna vi fick med allt, ja förutom min matta, asså att det ska vara så svårt att hitta en fungerande matta!!!!!
Anyway allt annat! Yey!
Sedan drog vi till City Gross och handlade mat, det gick dock sjukt bra, i love it!
Kom hem till mig och landa, sedan började vi med maten, och om vi äger i köket! Asså dreamy! Frida fick faktiskt vara köttansvarig och det vart sååååå bra! Mummmmmmmmmms!
Maten vart kanon! Sedan började Elfving baka sin kaka. Och vilken jäkla kaka! Asså seriöst!!!
Så vart munknullad deluxxx av både kött och kaka.
Sedan drack vi några glasvin, orken var dock som bortblåst och jag gick och lade mig tillslut.

I går så styrdes det upp med hemmet, gjutande med skallar och försök till att måla men de nya färgerna var så vattniga och sämst så jag vart så sur. Aaaaw well det får bli en tripp till Claes Ohlson.
Sedan så gick jag över till Elfving och fick middag, såååååå gott! Slapp dessutom laga mat, va helt off. Vi såg Dead Set, mycket sevärd mini zombie serie. Nyss så rulla jag över till mig, och nu sitter jag här. Funderar på vad man ska göra men tror helt enkelt det blir sängen. Kroppen får vila ännu mer, asså jag har ju haft yrsel idag med så jag kanske bara ska vila.
Well jag har ett rent hem i alla fall.

Mitt projekt i morgon blir min döskalle tavla. :) Blir det som jag vill kommer den bli skitgrym!
Ja, ja nåväl ser fram emot när hjärtat kommer hem! :)
Nu får det vara nog med text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar