måndag 4 april 2016

Det är måndag.

och jag kommer inte ens ihåg vars jag var sist och vilken dag jag uppdatera.

Anyway, i fredags så kom Mr över, jag stod och lagade kyckling i alla dessa former och dränkte verkligen maten med vitlök, jag tror fan hela kåken stank vitlök!
Anyway, vi åt och sedan efter en timma så begav vi oss till Solna för vi skulle se film. Batman Vs Superman.
Jag var skitnojig över att inte kunna se filmen då den presenterades i 3D och jag är dessutom astigmatisk. Joy! Så brytningsfel deluxx i ögonen.
Så vi kommer in i Vip salongen och det sköna var att det var fan inge folk! Nada! I loved it! :) Mr hade trixat ihop ett par 3D glasögon till mig, som var anpassade till just mig i 2D, och när filmen satte igång så testa jag dom vanliga men det var rena rama helvetet för ögonen och det fungerade inte alls, så tacka fan för dom Mr hade fixat. Visst, jag såg visserligen fortfarande lite skevt, och vissa aspekter var väldigt störande för ögonen, men jag gav mig fan på att se filmen, oavsett migrän attack eller inte. Blir generellt besviken på att fler och fler filmer visas i 3D och att man inte kan gå och se dessa på bio, att dom inte kan köra utan 3D! Filmen i sig tyckte jag var bra, den var snabb, action, värsta jag vet är sega filmer. Mycket sevärd, det bästa dock med hela kvällen var Mr.

Han blir så intensiv, hans hjärna jobbar på högvarv (vilket den alltid gör) *ler* i sitt nörderi och jag älskar detta hos honom, han drog paralleller till dvs superhjältar, serietidningar osv. Tro det eller ej, man lär sig en hel del, och det är liksom bara glädje och kärlek att se honom lysa upp när han nördar på. Oh, that´s my babe, and that is so hot! :)

Han lyckas ständigt överraska mig, och jag förälskar mig bara mer i honom och hans underbara sidor. Jag är världens lyckligaste, och mest tacksammaste brud som har privilegiet att ha honom i mitt liv. Jag måste vara världens mest lyckosammaste person som faktiskt sprang på denna underbara människa som ständigt ger mig så mycket att le, skratta och leva för, som skänker mig något otroligt mycket glädje och kärlek. Jag visste inte ens vad kärlek var innan honom.

Jag vet inte riktigt när vi kom hem, men vi gick och lade oss rätt tidigt, då jag var helt slut, hade ju som sagt lagt om dygnet i veckan eftersom man vart så jävulskt sjuk och Babe hade dessutom jobbat den dagen så han slocknade rätt snabbt. Lördagen kom som ett brev på posten, och vi satt och drack kaffe och bara umgicks. Jag var i sjunde himlen eftersom jag fått sova bredvid honom igen *ler*
och att vi faktiskt var tillsammans, vi behöver inte göra så himla mycket det räcker liksom att sitta nära honom så är jag rätt nöjd :)
Mr skulle iväg och bli av med sin grill och jag satte igång och plocka lite hemma, passade på att röja köksön, tvätta, pyssla lite. Vi skulle till Elfving senare på kvällen, och det vart missuppfattning om mat, så efter mycket om och men så lagade Mr mat när han kom tillbaka, jag fick sådana menssmärtor igen så det var fan i mig sanslöst. Så jag låg och tittade på film och drack vin för att dämpa smärtan. Maten var helt himmelsk, my man knows how 2 cook! Karré och massa potatis och lite sallad till, mycket gott.
Jag har haft svårt för karré, inte att jag inte tycker om det, men i och med att det är en annan sak Pappa alltid lagade så har jag inte haft hjärta att göra det själv, för smärtsamt minne, men med Mr så är det inga problem. Vad den här mannen gör med mig! Han gör mitt liv så värt att leva!
Det är som Jocke så fint skrev: - Jag är så glad för att du hittat nån att nakenbada i svett i sovrummet med. Crazy finska, jag vet hur det är, har en vintagevariant här hemma.
Emoji heart fina vän.
Och jag skrev tillbaka : - Ja han är guldvärd och jag måste nypa mig själv nästan varenda dag för att tro att det är sant länge sedan man var bitter och eländig .
Jocke : - Du ser, inga piller hela världen skulle kunnat bota dig allt som krävdes var en.riktig man. Grattis igen Jesse.

I Love U 2 bits. :)

Till middagen vart det åter ett glasvin och Ted, asså den filmen va! Jag vet att jag säkerligen är skit sen att se den och allt annat men den var fan i mig kanonbra! Tydligen har det kommit en 2a! Asså den måste man ju bara se! Vi såg dock inte hela för vi insåg att Elfving säkerligen satt och vänta på oss, så vi rulla över, det var bara skönt och avslappnat att umgås lite och snacka skit. Det vart dock mer film, Harry Prutter, men inget mig emot jag gillar filmerna och det är något jag kan se om gång på gång. Vi drog på ytterligare en för att hålla mig vaken, för att jag skulle kunna vända dygnet men jag var helt slut. 

När vi väl kom hem så somnade jag nog i ett naffs. Hann knappt träffa kudden.
Vaknade dock bryskt upp vid sextiden av dessa mensvärk från helvetet. Jag kunde inte ligga, sitta, vara alls, utan gick upp och vanka av och an till jag började känna att smärtstillande tabletterna kicka igång. Trodde seriöst jag skulle gå sönder och samman.
Det är så svårt att beskriva smärtan, men om jag skulle behöva ge en siffra mellan 1-10 så en stadig 8 på skalan. Det är så att jag börjar seriöst och tänka på att skada mig själv bara för att få utlopp av smärtan. Jag blir helt kallsvettig och har så ont så jag oftast spyr. Jag skulle inte ens önska det här på min värsta fiende, om jag nu hade någon. Har dock beställt tid hos Fittdoktorn, och får väl göra en ny utredning. Mr snackade om titthåls operation och vart helt skräckslagen. Är det som krävs så får det bli det. Lyckades somna om, och sov bredvid världens finast man och bara mös.
Jag tror babe kickade upp vid 14 och egentligen är det allt för toktidigt för Fröken, men jag vart hungrig då han just nämnde frukost och kaffe, sedan så offra jag välvilligt min sömn för att få umgås en stund med Mr innan han drog iväg.

Jag försökte förgäves vila och somna om men det gick bara inte, så tillslut ruttna jag och klev upp.
Drack ett antal koppar kaffe, men fan den som ger sig. Sedan är resten historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar