tisdag 29 september 2015

Igår lyckades jag

jobba igenom mina pass, jag var dödstrött sista passet och höll seriöst på att överväga om jag skulle lägga mig och nappa på golvet.
När jag väl kom hem på kvällen så insåg jag att jag inte hade någon matlåda för veckan så det var bara att ställa sig vid spisen och laga mat, asch, no biggie egentligen men när man är trött blir fan allt jobbigt. Snegla eller snarare lyssnade på ett avsnitt av Law and order också.
Sedan kom jag på den briljanta idén att bädda rent i sängen, förutom en kudde som fortfarande har Babes doft, får man inte ha honom bredvid sig så tar man var man har! Så det så! Anyway, så när jag väl lade mig för sömn så var klockan närmare halvtvå jag ska upp 9! 

Oh dessa mornar! Jag är fan inte någon renodlad morgonmänniska, det är konstaterat! AMEN! 
Att ta sig ur sängen, och upp så tidigt är bara helt fel enligt konstens alla regler, lagar och normer! WRONG! 
Det som är skönt är väl att man hinner se lite dagsljus om dagarna, men sedan är det inte så mycket positivt att säga om skiten! 
Jag vaknar inte för än jääääääääääääääävligt sent, runt 14-15 börjar jag känna mig som en normal människa. Eller ja, vaken! 

Jag har kommit på att jag tar ca 30 minuter på mig med dusch och smink/kläder, sedan 1½ h sitter jag och häver i mig 2 pannorkaffe och lite frukost. Tar med mig en termos/kopp kaffe och tar en cigg på vägen till jobbet och känner mig bara förjävla nyvaken, och då är det nästan 2 ½ h sedan jag vakna och en då är jag inte på topp! 
Tänkte faktiskt gå och kolla mina värden hos läkaren senare i höst, när jag orkar boka en tid, för jag måste förnya lite recept. Kan ju faktiskt vara så att man saknar något, men jag tror inte det. Har ju visserligen alltid vart trött sedan barnsben så det vore ett mirakel om vi hitta något som fick mig pigg. Nä nu ska jag faktiskt ta och leta lite info efter friskvårdsbidrag. Over and out.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar