måndag 7 september 2015

Så en liten recap

över helgen. Fredagen var som sagt helt fantastiskt, när jag och Elfving slår våra huvuden ihop blir det fan så jävla bra.
Musslor, kantarellpaj, bakning av tårtbotten och maränger och bara helhäng.
När Tessie hade rullat hem så tvinga jag mig in i duschen, var helsänkt, men kunde som sagt inte se ut som Lopploella när kärleken kom innanför dörren.
Hann precis klart med duschen när han kom hem. Han stod med en muffins med ett ljus på, och en present, den karln är ju liksom present nog *ler*
Fick mig oljefärger och en palett, och det kommer väl till användning då mina oljefärger har torkat in, och en palett äger jag inte, utan brukar bara ta vad som finns till hand, som burklock osv.
Han är kärlek.
Sedan så var det bara helt underbart och känna hans hud emot min, och slutligen bara somna in i hans armar. Finns fan inget bättre på denna jord, det liksom gör min vardag värd att leva.

Lördagen kom som ett brev på posten, och fick kaffe serverat rykande hett, och hann umgås ett tag innan han skulle iväg och jobba, Elfving hann också över, och innan jag visste om ordet satt vi på väg mot staden. Vi satt ett tag och dividera över va fan vi skulle hitta på, och jag kände bara att jag ville ha fetmat, pizza, så det blev det. Efter att vi ätit på pizzahut och fått ypperlig service av Robbin och hans kollega, besluta vi oss för att promenera igenom söder till gamla staden. Det var kylig luft, men så fantastiskt skönt att bara strosa fram. Jag älskar ju hösten, så jag är lyrisk över alla träd som kommer färgas i alla dessa kulörer, det är bara en fröjd för ögat, samt när det luktar höst. Känslan går liksom inte att beskriva.

Anyway, efter mycket snackande vars vi skulle osv. bestämde vi oss för ett break på Aifur för att hälsa på Uffe, kärt återseende. Vi tog några glas och snackade skit. Dock så kändes det att kvällen skulle bli rätt tidig, då tog vi våra pinaler och styrde oss mot A.

Väl i entrén så stod vi och snackade lite med vakterna och då dyker också hjärtat upp.
Vi gick in och hade lite kramkalas med grabbarna och snackade en massa, men efter nån timma så orkade varken jag och Elfving vara kvar och stå och trängas så vi åkte hem.
Jag kilade upp till mig och hämtade resten av musslorna samt tårta och sedan gled jag hem till Elfving, väl där åt vi och satte oss ner för att titta på skräckfilm. En väldigt skön avslutning på en långdag. Det började även ösa ute, så vi langa på ännu en film för jag ville inte gå hem i skiten. Jag rulla väl över runt halv sjusnåret och då var det uppehåll en stund, men så fort jag kommer upp för backen till mig börja det ösa ner.
Kom innanför dörren slet av mig kläderna och gick och lade mig, tror ni att jag sov! Om jag gjorde! Vaknade upp allt för sent, för jag hade ju tänkt städa mitt råtthål till hem, men så långt kom jag inte i planeringen.

I dag ska jag befinna mig i staden för att färga mitt hår, vi får väl se hur jag kommer orka med allt sen. Känner redan nu att det här kommer bli en lååååååång vecka. Måndag är här som en käftsmäll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar