måndag 28 september 2015

Recap.

Fredagen vart jag väckt av Elfving, men kom faktiskt upp utan några problem, kanske p g a att mina alarm låg vid dörren så flög upp.
Tog mig till jobbet och första arbetspasset var sjuktlugnt, men resten av dagen hann jag knappt med att blinka. Det var löning och så supermycket människor som alla skulle handla någon form av reskassa eller månadskort, men jag som inte är så van att arbeta dagstider, tog mig ett djupt andetag och vägrade att stressa. Det gick galant, med en massa humor med människor kommer man fan i mig långt!
Tacka fan för att jag hade extra hjälp i Ropsten, jag piska ut människan för annars hade alla dessa resenärer fått stå och köa i all evighet, och jag vägra stressa. Hon var helt utom sig, men det gick bra.
När jag väl slutar så kommer kollegan 30 minuter tidigare och säger packa och dra! Asså var jag tacksam!? Amen!

Jag åkte hem, slängde av mig uniformen och tog på mig mjukisar, tog med mig en tjocktröja, gled ner till Elfving där hon har dukat upp ett jättefat med räkor samt aioli. Fick även mig ett glasvin i dörren! Asså va! Jag är bortskämd med fantastiska människor i mitt liv!
Vi satt och snackade, åt och vart supermätta, asså snacka om matkoma! Jag hade bara lust att bädda ner mig i soffan och somna, men vi bestämde oss för en skräckfilm (som dessutom sög) så den såg vi klart på innan jag gick över till mig och däcka på stört!
Lyckades sova och sova och sova lite till på lördagen, tog i lite väl mycket! Jag och Elfving tog några rundor runt lillsjön då det var så vackert väder. Det roliga är vi promenerar lugnt och stilla och det är typ tre pers som joggar förbi oss säkert 17 gånger på våra två varv *skratt* Skönt var det i alla fall, njuta av den friska luften samt naturen, så fantastiskt fint.

Kvällen kom snabbt och Mr kom även igenom dörren, what a sight for sore eyes! Jag styrde upp mig och vi gled över till Elfving, där vi bestämde oss för att gå på greken istället för att trängas inne i staden med alla andra, hjärtat hitta också dit. Efter en brakmiddag så åkte vi in mot vars annars en A? Orka hålla på att krångla en löning?! Där var vi ett bra tag och träffa många kära ansikten. Hade för övrigt en ruskigt bra kväll. Vi damp hem mot småtimmarna, åt och däcka i ett naffs. Fuck så bakis jag var igår när jag vaknade! Lät Mr sova, för det första var klockan för toktidigt, andra gången jag var in så kunde jag för mitt hjärta inte slita upp honom, jag försökte kärleksfullt, men han vände sig och sovvidare, asså vill man väcka någon då? Nope!

Anyway, försökte bota baksmällan så gott det gick men morgonen var allt annat än bra, hemma hos Mr fick jag dock Cola och han fixade även pizza till oss, det hjälpte en hel del! Vi såg på serier och film, och bara allmänt slappa, helt fantastiskt bra med tanke på att jag mådde skit. Dock efter att gått några fysrundor så kom min aptit tillbaks och jag mådde förvånansvärt bra! *flin*
Vi var även uppe på taket och skulle se månen men va fan för massa moln! Crap, vart rätt irriterad, men samtidigt så fick jag massor med kvalitetstid med Mr så fuck the moon right! :)
Det vart inte mycket sömn då båda hade svårt att somna och när klockan ringde 12 idag ville jag verkligen inte stiga upp, men det var bara att släpa sig in i duschen och än så länge har jag hållit mig på mattan utan att somnat! Yey!

Jag hoppas dagen går ubersmidigt, och att jag hinner laga mat ikväll, för jag behöver matlåda. Om inte annat lär det bli något som går riktigt snabbt. Nä nu ska jag kolla vars jag ska nästa pass, over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar