torsdag 10 september 2015

Tisdagsmorgonen

var kall och uberblåsig, jag tog mig med tunga dock snabba steg till Mörby och hade världens timeing när jag väl kommer upp för sista trappan, Österkärståget check på den. Så var ute hos Babe en kvart senare, så tacksamt! Var dödstrött!
Så svira av alla kläder, borsta tanden och gick och tvärdäcka, ja lite trassel med tvn först, tyckte så synd om babe som fick vakna upp, sedan stänga av allt, för jag är så oteknisk. Han lät mig sova, och om jag sov! Som en stock! Det finns inget bättre än att ligga och sova med Babe.

Han hade tandläkaren, och han väckte mig runt 16 tror jag, jag var helt sänkt. Hade en plan på att ta med honom och bowla, men vet ni vad, spelar fan ingen roll vars vi är någonstans och om vi hittar på saker eller bara ligger i hans soffa och tittar på film, det viktigaste i det hela är att jag fick spendera tid med honom. Vi såg skräckfilmer och slutligen en riktigt rolig skräck/komedi. Den var fan i mig bra skit :)
Han lagade även mat åt mig, helt fantastiskt god köttfärsås som jag även tog med till jobbet och om den inte var god igår så var den fan i mig himmelsk idag! Asså, karln är så duktigt på att laga mat, allt han rör blir fan magiskt!
Anyway, som sagt hade en helt fantastiskt dag/natt med babe, och ville för mitt liv inte att han skulle dra och jobba eller jag själv.

Babe började ju tidigare än mig så han drog nån gång vid 18 tiden, själv stannade jag kvar och gick och skrota, började tillslut diska, och medan jag står i köket i min ensamhet så går grannen igång med någon eurotecno och börjar yla i 190, det lät värre än när någon försöker strypa en katt! Det fortsatte med dvs diskolåtar blandat med hårdrock och någon countrydisco. Ja herre jävlar! Människan höll på att yla i 3h! Asså okej om jag betalar för att se någonting, men ofrivilligt kattstrypande är fan inte speciellt kul!

Vid 21.30 lugna människan ner sig! Då passa jag på att äta lite baconrulle som Babe hade gjort, helt fantastiskt gott!
Sedan styrde jag upp det sista och drog mig till jobbet, kände mig relativt uppåt en då, speciellt efter att fått ny energi från att vara med Mr, det ger mig alltid en boost.

Kommer till jobbet och har som sagt min nya fantastiskt duktiga kollega Magnus på plats, han är helt fantastiskt! Han har fixat och donat, och jag blir nästan tårögd varenda dag, för jag är så tacksam.
Vi pratar lite och sedan åker han hem.

Jag öppnar jobbsidorna på datan och kollar igenom den senaste informationen, och där slår det mig att tjänsterna är anslagna. Drar mig ett tag, för jag vet att mina förhoppningar är lika med noll.
Samlar kraft och går in på tjänsteresultatet och där någonstans mitt i all sörja så ser jag mitt anställningsnummer! Jag tittar på mitt nummer ett antal gånger, dubbelkollar och trippel dubbelkollar och tappar hakan i marken, samt så börjar tårarna rinna! Jag har fått en av dessa tjänster jag har sökt!
Ni fattar inte vilken jävla lycka! Jag trodde fan inte mina ögon!

Jag slipper äntligen natten! Jag behöver inte slitasönder mig längre! Jag har 7 nätter att bocka av och i helgen gör jag min sista helg på denna station! Jag är så glad! Så tacksam!
Okej att det kommer ändra sig rätt radikalt med tiderna, men vet ni vad! Allt är bättre just nu, för jag är leds på att vara ensam, ansvar, och rent säkerhetsmässigt så är det under all kritik.
Jag behövde det här! Så lite mer normala tider så kanske man hinner träffa människor också och inte alltid vara så in i helvetes trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar