onsdag 4 juni 2014

Ibland så kan fröken

också engagera sig och laga lite mat. Idag fick jag väckning från 2 håll och det behövdes. I måndags vart det ju nödreserver som jag hade hemma, rätt tröttsamt. Som sagt kom hem igår på morgonkvisten och fixade marinaden till köttet sedan rasa jag i säng. Några timmar senare gick jag motvilligt upp och som sagt maten vart himmelsk. Jiiisesss, har nu precis ätit och som sagt himmelskt!

Anyway, jag förstår inte riktigt hur alla människor gör med sin vardag, hur de hinner med att städa, tvätta, vara sociala på ett dygn och sedan hinner att jobba på det! Va är hemligheten??? Seriöst!? Jag kan liksom inte få ihop mina stackars dagar och hinna med allt!
Att jag är segstartad, vart det i alla år, vad jag kan minnas, ja, gör inte saken bättre.
Mina dagar kan börja från kl 15-17 jag kliver motvilligt upp och fixar kaffe och frulle, det tar mig liksom i alla fall en bra 60 minuter minst innan kroppen och huvudet börjar vakna av ca 1 ½ l kaffe. Sedan kan jag springa hemma och skrota med tvätten, plocka och städa men hinner en då inte klart allt, och då är redan klockan lååååångt efter tio på kvällen jag springer till jobbet i högsta hugg. Något socialt hinner jag inte med, om jag förvisso inte bokar in något, och då blir det oftast att man sitter och sneglar på klockan för att man är rädd att bli försenad från jobbet.
Har människor någon magisk kraft? eller bara klonat sig själv? Eller hemhjälp? Va fan är det jag missar????? Jag hinner för helvete inte! Jag känner spontant, varenda jäkla dag att, nu förfaller mitt hem! FAN!

Anyway, från det enda till det andra igår morse fick jag en tår i ögat, för jag såg min gamlachef på plattformen vid Centralen. Oh! Denna underbara varelse som jag saknar så himla mycket. Bästa chefen ever! Som sagt, bara synen av honom gjorde mig helt superglad så jag höll på att börja gråta.
Annars så råka jag somna på bussen på väg till jobbet, men hann kliva av vid rätt hållplats. Sedan har natten faktiskt vart lugn men ack så trött jag är.

Dom senaste dagarna har jag känt mig allmänt risig, som att det är nåt på väg att blossa ut men gör det inte riktigt ännu. Har verkligen inte lust att bli dålig, varken det eller tid/råd. Kanske har med sömnbehovet att göra. Blir ju inte direkt frisk av att sova mellan 2-4 h i flera veckor pga borrande på dagarna. Well, jag hoppas innerligt att grannarna chillar med sina renoveringar.
Om några timmar går jag av och är ledig i 24 h ska bli skönt och det lutar verkligen mot en lugn hemmakväll, med dammsugning på schemat. Thats my lovely life, living the dream! Over and out:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar