torsdag 5 juni 2014

*pustar ut*

Jaha, då sitter man i soffan helt jävla slut! Kaputt! Finito!
Jag vakna idag och börja baka, gjorde rulltårta till fikat, den i sin tur vart god, men ack så usel! Jiiiisesss, vilket misslyckat försök, asså jag har aldrig presterat så uselt resultat!
Rulltårta som är världenslättaste sak *suck* Det är väl det som är negativt när man har flyttat, man måste lära känna sin ugn, ja, men det är så! Jag har inte lyckats göra det ännu, i alla fall inte i bakning. Nästa försök blir garanterat ingen jävla rulltårta, det blir min cheesecake och om den går åt helvete då blir jag riktigt sur.

Anyway, jag och Tessie satt i soffan och snacka tills hon skulle till jobbet och då var jag redan igång med städningen. Jag bestämde mig för att avsäga mig allt idag och städa, så jag höll på! Asså var klar, bah! My ass! Klar och klar! går att diskuteras, men i alla fall, tio i tolv.

Jag har en fåtölj som jag faktiskt glömde dammsuga, men utöver det så ska jag vika kläder i morgon. Känner jag mig rätt kommer jag få vänta tills i helgen, har inte riktigt tid i morgon, jag ska iväg och gadda mig. Anyway, det tar mig en hel dag att städa min lägenhet om inte mer.
Asså hur gör folk??????
Jag började liksom systematiskt med köket, tömde alla lådor, gjorde rent, vidare till köksluckor, bänkar,, spis, ugn, lister, hantag, skåp, det tar fan tid!!!! Sedan tog jag toaletten, stolen, golvet, väggar, duschväggen, luckor, fönster samt handfat. Fuck me and call me dolly! Efter det så vart det vardagsrummet inklusive dammsuga hela soffan och alla tillbehör/hallen/myshörnan, damma, dammsög, moppa alla golv, gjorde rent alla garderobsdörrar, lister blablabla blablabla. Slutligen sovrummet, där vi börja med tömning av garderoben, dammsugning, moppning, vika in allt rätt och hänga upp allt igen, slutligen dammtorka av alla ytor samt dammsuga sängen. Är kort och gott helt slut! Hur gör FOLK!!!!????????
Jag hade aldrig hunnit träffa någon mer än Tessie idag, eller hunnit till jobbet. Asså är slut!! Snart ska jag försöka få i mig lite mat, men är fan inte road. Visst ett rent hem men en då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar