torsdag 4 september 2014

Hade faktiskt en bra dag.

Oavsett teknikstrul, jag orkar inte ens tänka på skiten. Jag jobbade som sagt över en timma igår, och hade världens skönaste kollega som avlöste mig, ruskigt avslappnad dude, fick skratta innan jag begav mig hem!

Anyway, slutade som sagt runt 8 och jag kan säga att jag kan inte påstå att rusningstiden är något att hurra för! Jiiiiisessss!!!
Tåget in mot staden var knögfull, vi stod som packade sillar. Usch, och om inte trängseln vore nog jobbig så alla dessa människor som snorar, förkylda, hostande filurer. Blä!  Jag kommer till Centralen och ska byta tåg, det gick bara inte! Människor som vägrade inse att det inte fanns plats och trängde sig in med våld. Jag stod och gapa, asså jag är fan inte gjord för sådant. Själv satte jag mig ner och såg ca 3 tåg åka iväg innan jag såg en lucka. Hoppade på ett tåg, där kunde jag stå och andas och ha en egen liten bit av en sfär, men som sagt jag är inte alls gjord för rusningstrafiken. Eh, nej!

Anyway, i och med att det tog den tid det tog att ta sig hem, så var ju ica öppet och jag kilade förbi snabbt för att fixa lite mat samt frukost. Kom hem och rasa:) Jag hade inte förväntat mig ett samtal från Elfving, men hon hörde av sig och genast så kändes det som ett bra avslut på dagen.

Somnade som en stock, väl ca 6h senare så vakna jag till liv, var tvungen att laga matlåda för restrerande två nätter och det gick faktiskt galant. Vart en salig kycklingröra och kvarngryn. Sjuktgott!!! Samt efterrätt bestående av en blandning bär samt melon. Nu är jag mätt kan jag lova.

Anyway, jag hann även promenera 5 km innan jobbet, det enda jag spontant kan säga om motionen är att jag saknar att ha dusch på jobbet. För när man varvar promenerande och springande blir man svettig. Dock så är mitt arbetspass ett jävla gympass i sig så jag svettas ju dubbelt upp, men det hade vart kanon att duscha efter allt. Aaaaw well, dagens I-landsproblem. Det är ingen jävla skönhetstävling på jobbet tack och lov!!!!

Sedan hade jag faktiskt ett riktigt bra arbetspass, så är riktigt nöjd med natten.Allt bara flöt på som det sällan gör, men vart glatt överraskad :)
Har även tänkt mycket på det här med hojen, jag får ta det i vår, istället tänker jag investera i ett par löpskor samt träningkläder, för jag inser att jag får helt enkelt byta om på jobbet. Jag ska bara ta och tömma ena skåpet så kanske jag får plats med kläderna :) En natt to go tills födelsedagen på fredagen, Oh va jag ska gå och porra mig i kaffe!!! Asså, jag ser verkligen fram emot att glida runt och bara insupa all arom och smaka av alla godsaker, yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar