måndag 20 oktober 2014

Då var denna helg slut.

I fredags så vakna jag som sagt skittidigt, styrde upp lite, tvätta, städa och plocka. Hann handla samt svida förbi systemet också innan jag sammanstråla med hjärtat vid Brommaplan. Det var en dag jag tillägna till hjärtat 100 %

Vi åkte ut till Ekerö, första vändan där för min del någonsin. Aldrig vart där, det ligger verkligen tokvackert till och förstår människor som flyttar dit, det måste vara ett fantastiskt sommarställe. På tal om sommar, så åkte vi till hjärtats och hans mors nya sommarställe. Jag kan redan se hur det kommer att se ut, och den lilla stugan är ju för charmig:) Hjärtat tog och rev ner en vägg i det gamla köket och det var faktiskt en riktigt fröjd att se honom gå loss med den gamla kofoten, jag skulle dock inte vilja mucka med honom om han vart arg och hade den i handen *skratt* Vi hittade gamla tidningar som fungerat som isolering, och han som faktiskt har byggt stugan en gång i tiden har inte snålat med spik, att han sedan tagit vara på varenda liten träbit osv är bara fascinerande.

Anyway, vi var ute på Ekerö några timmar, och det var faktiskt sjuktjävla trevligt, bra sällskap sedan att slippa all storstadsstress gjorde inte saken sämre. Sedan hjärtats och hans mors samspel mellan varandra var sjuktkul, sötisar!

Vi fick skjuts tillbaka, och hann lägligt med att slänga på bastun.
Vi kom innanför min dörr och sedan fick hjärtat, stackaren ta hand om mina gardiner. Det var lika bra, eftersom jag hade tagit sönder dessa. Köpte hissgardiner på Åhléns och som sagt Himla ska väl vara nåt märke av något slag, kan dock inte rekommendera dessa. Dålig kvalité även om fanskapen kostade en slant, men nu sitter dessa där dom är, och jag orkar seriöst inte med att reklamera dessa. Själva idén är bra med dessa dock så är det konstruktionen som var helt skev, t e x hålen man ska fästa skruvarna i satt ojämnt, i det andra paketet hade dom missat att langa i skruvar som skulle ingå, sedan själva hisskonstruktionen, snöret som är fäst i öglor, ja dessa öglor lossnar med en gång, tacka fan för nål och tråd så man kan göra nya *suck* Ja, för så mycket cash var det fan inte värt det. Men åter igen är man nattarbetare så har man fan inte tid och dra och reklamera. Men dom sitter där dom sitter, mindre insyn. Dom uppfyller en viss funktion även om kvalitén är under all kritik.

Anyway, Stefan trillade också in, och då hade jag redan hunnit fixa mat, men vi körde bastun först. Det var skönt som fan, men jag kroknade ihop. Hade ju vart vaken i all jävla evighet, så vart avslagen deluxxx.
Efter bastun så drutta vi upp, åt middag och sedan dividera jag om jag skulle med ut, klart jag skulle tyckte grabbarna så jag försökte styra upp mig rätt snabbt. Var t o m klar tidigare än jag trodde. Så sedan svira vi in på A. Träffade massor av roliga människor och vart glad i hågen. Det var ruskigt roligt, önskar dock att jag hade haft mer energi.
Mot midnatt så hörde Mr av sig och dök även upp på A, det gick inte många minuter till jag ville gå. Betalade notan och så körde vi mot mig. Jo då, trodde seriöst att jag skulle somna tidigare än vanligt men slockna någon gång runt 7, han körde helt slut på mig.

Lördagen dök upp som ett brev på posten och där började egentligen min ångest, för veckans jobb osv. Kände mig superstressad. Messa runt lite och kollade läget. Inget riktigt spikat, men människor skulle ut. Jag fick kaffe serverat av min personliga barista, och då var dagen igång. Fixade avloppet som också hade bestämt sig för att freaka ur, måste till Tuna för att hämta lite prylar för detta enda mål framöver. Anyway, fick mig ännu en kroppslig omgång och kan inte klaga någonstans.
Kände dock när Mr drog och i samband med min ångest hur jag fick mig en flipp inombords. Vissa saker vill man som brud, helt enkelt inte veta, även om man är polare/KKs osv.

Jag vill bara inte veta allt, det komplicerar till saker. Jag vill bara hålla det på en lugn och chill nivå, jag vill helt enkelt inte veta vilka du knullar och när du knullar. Shit the same. Som sagt jag fick mig nån jävla skev känga kändes det som, och där var mitt humör allt annat än lugnt.

Jag drog iväg till hjärtat, trilla in och satt och snackade, han måste seriöst tagga ner på alla nivåer, Jag trodde jag jobbade mycket, men jag ställer dock frågan när fan hinner han att sova. Inte nog med att han jobbar, han hinner med att köra massa projekt på sin fritid,springa på möten, ta på sig ytterligare projekt samt att hinna vara social osv. När sover människan?! Har verkligen inget annat än sådan jävla respekt för människan, jag hade personligen gått in i väggen!!!    
Vi drog till La Casa vid Hornstull på middag, och det var fan knappt en käft där inne. Skönt enligt mig, maten som sagt är tokgod och servicen är också jävligt bra. Vi käkade en varsin Oxfilebit som satt precis där den skulle.

Efter La Casa drog vi med bussen till A, där var det lördag, fullt med människor och jag var i mitt esse. (NOT)
Någon fångade min blick och jag gick väl runt, hälsade på människor och fortsatte att glimta till ett bord längre bort. Jag är inte direkt den som är den, så efter ett tag, tog jag mig bort och satte mig ner för att snacka lite, det visade sig att snubben Johannes eller nåt på J i alla fall, hade noterat att jag var stammis, han bodde norr om staden, jobbade som programmerare *ler* don´t they all!? Anyway, vi snackade ett tag, men här kan jag bara flika in med att man ska inte vara för jävla hemlig, man behöver fan inte berätta allt, men det kändes som att han ville vara lite "extra hemlig" inte riktigt min kopp va. Så jag lämnade bordet efter ett tag för att återgå till att vara social lite med hjärtat, Mattias osv.

Sedan träffa jag Rolle i baren, *Suck* att jag aldrig lär mig! Anyway, denna människa drar verkligen fram det sämsta i mig, och jag borde helt enkelt bara inte umgås med denna människa. Tokigt men ack så sant. Vi har väl känt varandra ett bra tag och vi är bara inte bra för varandra. Punkt. Att jag sedan skulle släpa med fanskapet hem gjorde bara inte saken bättre, jag slängde ut honom rätt snabbt, för läget vart otrevligt, väldigt otrevligt!

Anyway, kvällen som sagt slutade i att jag ringde Tessie och gled över till henne för att mysa med katten, kände mig bara ynklig och jävligt dum. Ångest deluxxx. Satt där över ett tag och mös med skruttan, snackade med Tessie ett bra tag till jag hade lugnat ner mig, och sedan så somna jag mot morgonen. Jag skulle ju även jobba igår kväll och det var allt annat än kul, tokseg och ångest hela natten. Den bor där fortfarande. Fan! Att behöva må så här!
Jag har bestämt att denna veckan så håller jag mig fan på mattan, det blir toklugnt på den nivån. Inga utsvängningar, inget krogen, bara hemma och försöka ta bort den här ångesten som bor långt in i bröstet.  Nä nu orkar jag inte skriva mer, nu ska jag jobba, over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar