söndag 5 oktober 2014

Ruskigt intressant helg.

Fredagen kom som sagt som ett brev på posten, jag sov några ynka timmar tills det var dags att släpa sig ur sängen och dra till Ica med Elfving. Jag fick i mig en koppkaffe innan jag bara slängde på mig mjukisar och gled ner. Att handla mellan 16-17 rekommenderas ej! Det finns en anledning till att jag alltid handlar på morgonen, 1. det är inga människor, inga skrikande barn, ingen stress! That sums it up!

Anyway, efter mycket om och men fixa vi systemet, apoteket samt Ica under en timma! Vi är effektiva då vi vill, sedan gled jag upp och stress/panik städa. Va så uppe i städandet så höll på att glömma att langa på bastun.

Anyway, Elfving dök upp precis efter att jag vart klar, det kallas timeing! Vi satt och snacka om allt mellan himmel och jord, jag kika in på jobbmailen och fick mig världens chock! Jag är kallad på intervju!! Så nu får vi se hur långt jag kan ta det här, spännande som fan och livrädd som in i helvete! Ju längre vi satt och snacka så gjorde sig även hungern påmind så vi förberedde maten och väntade på gänget som skulle dyka upp.

Vi skämtade om att Stefan skulle vara den som skulle dyka upp först, och alldeles korrekt så gjorde han just det, strax efter honom kom även Mattias och Hjärtat. Vi gled ner och började basta. Bastu är fan i mig soul food! Efter en hektisk vecka kan jag säga att varenda muskel slappnade av i kroppen och all värk försvann. Best shit ever!

Elfving gav upp först, hon gled upp och började förbereda maten. Vi stannade kvar och snackade skit samt drack några öl. Jag är inte mycket för alkohol i bastun eftersom den slår nå in i helvete så drog i mig en liter loka i stället. När vi väl kommer upp till lägenheten ligger maten i ugnen, inget mer med det dock så skulle jag ha dubbelkollat då Elfving har missat att vrida skiten till rätt läge, det vart ångad pizza istället, men vi lyckades rädda maten i vilket fall. Hjärtat hade med sig världensgodaste laktosfria Äppel/Kanel glass som jag bara dog av. Det var som att bli munknullad delux! Såååååå himmelskt gott!
Vi hade en sjukt trevlig kväll, kärlek för själen!!! Resten av fredagen spenderades liggande i sängen på alla sätt och vis.

Lördagen dök upp allt för tidigt, ja tiden bara flyger iväg numera! Jag fick kaffebesök av Elfving, vi drog iväg och handlade lite provianter, sedan så orkade vi inte laga mat utan gick in på Athena där vi fick en festmåltid från himlen! Munknullad även den dagen! DELUX!
Efter maten kände jag mig så förbannat trött jag kunde seriöst ha somnat i min stol i restaurangen men vi släpa oss upp en trappa till Tessie och rasade i soffan.
Elfvingkörde en reeding på mig av dess like, och som sagt jag fick veta en hel del obehagliga ack så sanna saker som jag redan visste men som "got out there in the open"

Väldigt lörorika saker, för man ännu en gång blir jag påmind över att jag måste ändra beteende sätt. Det ska inte stickas understolen att det är nog nåt av det mest jobbigaste saker jag har blivit tvungen att ta itu med, men då är jag även född envis så jag vägrar ge mig.
Jag ska nog ta mig igenom även den här förändringen, sakta och säkert, en dag i taget. För man slutar väl aldrig arbeta med sig själv?! Det finns alltid saker att förbättra. Grejen är den, att jag vet att jag är min största fiende, det är jag själv, enbart jag, som är så duktig på att sätta käppar i hjulen på mig själv. Jag cockblockar mig själv helt enkelt. Jag måste helt enkelt försöka arbeta med den biten mer, samt bli lite mer ödmjuk och lyhörd mot människor. Inte komma rusande och bullrande som en jävla Bulldozer, utan faktiskt se mig om så jag slipper krocka och köra på människor i onödan som jag faktiskt gör ibland.

Jag måste sluta styras av min förbannade rädsla samt sluta leva i mina inlärda pessimistiska, negativa, destruktiva sätt/vanor. Det straffar ingen annan än mig själv. Lättare sagt än gjort, men ack dagens sanning.
Jag vet att jag har ett värde, jag vet att jag är bra på så många sätt och vis, jag måste bara lära mig att ta till mig det också och sluta tänka destruktivt. Jäkla utmaning om man frågar mig! En dag i taget!
Har jag tagit mig så långt nu så ska jag fan gå all the fucking way! Så there u have it. Mycket bra helg!
Sedan så fick jag även efterlängtad närhet, det var också Soul Food, ibland behöver man bara sova med någon för att få some piece of mind.

Anyway, kommande vecka är det arbete som gäller, samt försöka fixa intervjutiden samt Banken, PLUGGA! Betinge kommer och kollar på mina fönster i morgonbitti. Tisdagen ska jag till hjärtat och fixa Esta, resten av veckan jobb, jobb, jobb, sedan på söndag är det Sauna Time! YEY! Bra vecka helt enkelt! Well over and out för jag måste plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar