fredag 16 oktober 2015

Igår

var det Torsdag och den spenderades med att städa lägenheten, dock så ser jag fan i mig ingen skillnad på den idag, lika stökigt som vanligt. Försöka går ju.

Anyway, fick middagssällis av bästa Frida igår, vi slängde ihop lite musslor och åt vitlöksbröd till, att man inte äter det oftare! Det är så förbannat ubersuper gott!
Matkoman var ett faktum och vi låg bara i soffan och titta på varandra, Fridas ögonlock stängdes mer och mer och tillslut körde hon en klassiker, powernap i soffan.
Då passade jag faktiskt på att slänga skräp, samt laga matlåda igen. Krovstroganoff, det vart inte bättre än så. Sedan messa jag lite med Mr som satt hemma och titta tv, men han kom över lite senare, lägligt till att Frida vakna och jag hade hunnit städa undan det mesta i köket :)

Vi hängde lite, men Frida begav sig hem strax innan eller efter 23, vi satt och slökollade på tv tills vi bytte tvtittandet mot mer fysiska aktiviteter.
Det sämsta med mitt nya schema är att jag inte kan sova lika länge om dagarna, för jag måste faktiskt släpa mig upp och gå och lägga mig i tid, kunde liksom ha tagit en omgång till, men nääääää. Jäkla måsten till jobb och sömn.

Sömnen, ja det gick ta med fan inte bra med den biten i natt, håller precis på att somna, men lyckas inte, samma sak händer igen, håller på att somna men ikke!
Sedan somnar Mr och jag älskar att sova med honom oavsett, och jag brukar inte störa mig på varken snarkningar eller pratande osv. men i natt var jag så övertrött och när jag blir så pass övertrött så stör jag mig på alla ljud! Vände och vred på Babe, men ingen reaktion, han fortsatte och snarka och prata. Det skar i hjärtat att behöva lämna sängen men hade vid det här laget sådan panik över att klockan skulle ringa inom 3½ h så det var bara ta med en kudde och pläden, lägga i sig i soffan och försöka sova. Somnade nog strax efter klockan sex i morse när alarmet gick av trodde jag seriöst jag skulle börja grina.
FAN DEN SOM GER SIG!
Hade dessutom en sällisdejt vid Tunnelbanan med Frida så det var bara att gilla läget. Det var dock skitmysigt att åka in med henne, håller mig vaken samt så är hon en person som sätter ett leende på ens ansikte oavsett vad.

Jag är dock mest ledsen/bitter över att inte fått sova med Mr, det är liksom inte det lättaste att förklara, men jag kan leva på den biten ett bra tag, det är nog världens minsta grej för vem som helst, men för mig betyder det extremt mycket, och att möjligheten försvann gör mig ruskigt ledsen. Jag hade verkligen behövt det, speciellt då jag vet hur helgen och nästa vecka kommer se ut. Deppigt deluxx.

Jag borde egentligen sätta mig ner och plugga, plugga verkligen järnet men jag är så trött så jag kan knappt kan tänka, jag känner på mig att jag kommer faila allt på onsdag.
Undra om jag skulle hinna powernapa på min lunch, asså slumra till 30 minuter, det vore fan guld! För nu är jag så trött så jag mår fysiskt illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar