tisdag 13 oktober 2015

Irland/Dublin snabb recap.

Yes, vi flög iväg i söndags. Landade runt 17 tror jag, och var relativt sliten av sömnbristen men humöret var en då på topp.
Vi kom till hotellet, dumpa av våra pryls och begav oss till en restaurang Mr hade fått rekommenderat, Crackbird. Maten var helt fantastisk! Sedan gick vi och drack några bira innan vi gav oss för dagen.
Eller, *ehum* ja, hjärtat gav sig för dagen, och vi återgick till akrobatiska övningar. *skratt* Finns en anledning till varför jag inte har en sängboard, asså när man knullar runt så slår den rätt bra in i väggen och det låter. Vilket vi fick erfara, sedan begav vi oss ner på golvet, tills vi fan gav upp eftersom vi båda var rätt slut och hade brännskador efter heltäckningsmattan.

Måndagen, hjärtat begav sig på sin Linux konferens, min fucking Berta-Britta började som ett brev på posten och jag var allmänt bitter. Mr och jag tog oss till Pennys där han shoppade loss kläder och jag strumpor. Sedan gled vi bara runt och promenerade ett tag innan middagen med hjärtat samt hans polare.
Vi mötte som sagt upp Leif och en till som jag tyvärr glömt namnet på och promenerade längst floden till en lite mer finare restaurang. Grabbarna beställde massa kött/öl jag gick på musslorna och något vin till. Jag är inte den mest smidigaste alla gånger, för när kyparen frågar om vilket vin fröken vill ha, så kontrar jag med att säga, vilket som helst så länge det är vitt, vin som vin liksom! I don´t give a fuck, så länge det är vin!
Middagen var fan helt fantastisk! Oh, jag bara älskar musslor! Dock så ska det tilläggas att allt serveras fan med pommes frites!  T o m mina musslor!!! WTF! Jag kan inte för mitt liv förstå varför man ska blanda in pommes frites i allt för!

Anyway, efter det så gick vi vidare och drack skitgod öl och snackade ett bra tag med Leif, sedan så gick vi upp till hans hotell och satt i hotellbaren och snackade skit. Mycket trevligkväll.
Tisdagen var jag bakis, men vad botar inte detta?! Resorb i mängder. Jag och Mr tog oss till Jameson och vart kultiverade av Whiskeyn. Mycket trevligt. En återställare och allt är kalas! Efter det gled vi runt, kolla på Dublins så kallade slott, några kyrkor osv. Men är lite besviken då jag älskar byggnader och det inte var så mycket att se.
Efter att vi hållit igång en heldag så tog vi en välbehövlig paus vid hotellet innan vi skulle ut med Nico.
Innan utgången gick vi och delade på en pubmeny.
Vi hamnade tillslut på Blacksheep med Nico och drack sjuktgod stout, magisk sådan som smakade kaffe/choklad!!!
Där träffa vi massa galna människor och jag skratta så jag fick ont i magen.
Vi gick vidare i natten och tillslut hamnade vi på George en gayklubb, det var fan länge sedan jag dansade men hade fan cp-skoj! Innan kvällen var slut så hann hjärtat hitta fyllekäk på en Kines och där satt vi tills vi orkade promenera hem i dimman.

Onsdagen sovs mestadels bort var så bakis va! Men vi sammanstrålade med hjärtat och gick ut och lyssnade på bra musik och tog några öl, ja det landet kan ta med fan brygga öl om inte annat!
Torsdagen kommer jag inte ens ihåg längre om jag ska vara ärlig, tror vi hamna på fibbers igen med musik.
Fredagen var det Trashmetal som jag inte tyckte så mycket om så jag lämnade faktiskt grabbarna och gick tillbaks till hotellet och bara tog det lugnt, det var faktiskt skönt, för min kropp protestera också så pass att det var bara att ge fan i fibbers.

Lördagen kravla vi upp tog oss till Irlands motsvarighet till Roslagsbanan och tog oss till Bray som ligger ca 50 minuter utanför Dublin. Väl där så promenera vi  runt huvudgatan/byn, en liten badort vid kusten.
Vi tog en kaffe, och bestämde oss rätt snabbt för att äta med hjärtats polare som befann sig där och jobba. Namn, ja, jag är sämst, men tippar på Peter eller något sådant.
Anyway, vi tog in käk och satt och snackade en stund, funderade på vad vi skulle göra med resterande kväll.
Det vart tåget tillbaks och Gypsy Rose, vilket hjärtat tyckte sög, men jag var inte alls sugen på mer trash så vilket ställe som helst hade fan funkat.
Vi satt där i några timmar, tills jag och Mr bestämde oss för hotellet och lite netflix. Asså fast vi gick loss på varandra istället *ler*  Behövde även packa så det var lika bra. Hjärtat däremot drog ut på äventyr.

Anyway, måste dock inflika att hotellet var inte världens sunkigaste, men duschen hade fan behövts bytas ut för trycket var under all kritik.
Och om det är något land blomflugor härstammar ifrån så tippar jag på Irland! Dom fanns fan i mig överallt!

Hade en ruskigt bra resa, och var som sagt rätt nervös för att åka iväg för jag har aldrig rest med en respektive, men it was good :)Över alla mina förväntningar. Dock så måste jag säga att vi är extremt bortskämda med komfort/standard här hemma och det är alltid lika underbart att komma hem, för fy fan va man uppskattar enkla medel. Är en aning besviken på att vi inte tog vikingaruren men nästa gång vi får nys över något sådant så är jag fan på oavsett!
Det bästa med söndagen var en då att landa hemma hos Mr, och hans sällskap, mat, serier, och hans säng. Kärlek! Bara hemmalagat käk mina vänner är helt guld! Ingen jävla pommes frietes till allt!
Fy fan va jag hatar pommes frites! BLÄ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar