torsdag 1 oktober 2015

Jul

ja där har vi ett känsligt ämne för mig igen, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta eller hur jag ska förklara det för människor, fick nyss frågan - varför hatar du Julen så mycket?

Hatar kanske är fel ord, men skarpt ogilla högtiden kan väl stämma rätt bra i sammanhanget.
Traumatiserad, eh ja. Orkade inte ens gå in på det, sade bara att det var invecklat som fan.
Egentligen är det rätt enkelt, julens pynt som redan sattes igång med en eller 1 ½ månad innan december, sedan all mat som jag ogillar, och dessa förväntningar och en viss bild om hur det ska vara och skiten slutar i tårar för vissa människor, jag ruttna.

Den handla aldrig om några presenter eller mat eller något annat än att umgås med nära och kära när det vart sidosatt av allt annat runtomkring så svor jag på att aldrig mer fira jul eller bli någons sopkast eller syndabock.

Dom senaste åren har det enbart handlat om att umgås med människor jag älskar och jobb.
Första året i år jag faktiskt bara ser fram emot att vara ledig och umgås med människor som är i mitt liv, och faktiskt som jag kommer skämma bort med massa kärlek och om det nu hittar in 1 eller flera julklappar så fine *ler* jag älskar att ge presenter till människor och framför allt om det är något jag vet att människan kommer uppskatta. *flin*

Its just love oavsett högtid! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar