tisdag 17 november 2015

Igår

Slockna jag som ett ljus, däckade totalt. Sov som en stock!
Vaknade först vid 12, slog av väckarklockan och bara sov, sov och sov. Tror min kropp var lite trasig. Klev upp och styrde upp mig, ringde min chef och sade att jag tittar förbi då mitt kort går ut den 29/11. Jag kommer jobba rätt mycket så kändes som min enda chans att hämta det idag, sjuuuukt fucking kul att träffa så mycket kollegor. Verkligen! Fick snacka i massor och det var svårt att slita sig hem kan jag lova, men hem var jag tvungen att åka. Har sett mitt hem förfalla i flera veckor, smuts här och där, och när man som dammallergiker vaknar upp och varenda vrå i skallen är täppt, ja då är det fan i mig dags att städa. Hatar dock att damma av allt, det tar sådan tid, alla lister, prylar, bokhyllor, bänkar, vrår, garderober, speglar, hyllor, luckor, ja allt i princip! Sedan skura hela jävla lägenheten, dra ut alla mattor, lyfta upp alla prylar, asså jiiiisesssss! Men nu är mitt hem rent!! RENT! Täppt? Hell no! No allergier! Yey!
Asså har ju allergitabletter men blir ju så trött av dessa för dom innehåller så mycket histaminer och då sover jag ca 11h och är bara allmänt dåsig.

Anyway, mitt i städandet så blir jag förbannad för det är vissa saker som inte vill fungera, knyter knogen, och smack in i massa vassa saker, fick småsår överallt och jag märkte inte någonting för än det var ta med fan blodrött överallt, nu är knogen supersvullen och det gör fan i mig ont att bara röra på den samt skriva. Ja, ibland är man fan helt dum i huvudet! Anger managment kanske?
Ja, ja det är försent att göra något åt det nu, har haft is på den och hoppas på att svullnaden går ner.
Har äntligen fått i mig lite mat, men är helt jävla slut, finito! Borde ta tag i min tvätt men har inte kommit upp ur soffan. I-Landsproblem!

Anyway, snackade nyss med min fd.chef i 30 minuter och känns stabilt att veta att man är saknad och välkommen tillbaks i alla fall. Får se vad tjänstepaketet innehåller helt enkelt.
Det ska tydligen snöa till helgen! Yey! Aasså fatta mig rätt, gillar snö, dock inte slask, det kan man leva utan!
Annars så är det lite frustrerande att jag inte fick jobba extra idag men men shit happens.
Nu ska jag som sagt samla sista kraften för att hänga upp den där förbannade tvätten. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar